View Single Post
Trådstarter
23
Sitat av Mini Me Vis innlegg
I min mening er blast beats noe som er fett, når det brukes RIKTIG. Og mange av de bandene som du diskuterer her, bruker blast beats igjennom hele sanger. Det er da jeg synes det blir litt drøyt... Det er aldri noe pauser, og de fleste blir "slitt ut" av å høre på at trommene går i over 200 bpm i flere minutter, og setter du på et helt album, ja da skjønner jeg at man vil høre på noe annet.
Sier ikke noe negativt om blast beats, elsker det når det blir brukt i ulike partier som skal "booste" opp sangen litt, og gi mer trøkk. Men når dette blir brukt gjennom hele sangen synes jeg det blir feil.

La oss sammenligne med film:
Hvis det er spenning og action gjennom en hel film, nonstop. Spenningskurven ligger på topp hele tida, man blir lei og føler at det ikke er spennende mer.
Sånn føler jeg at det blir også, når tempoet ligger å sparker deg i rævva gjennom et helt album.

Det blir for mye
Vis hele sitatet...
Hmm, okei du sier noe. Men f.eks Whitechapel bruker aldri blast beats igjennom en hel sang. Det folk mest legger merke til i Whitechapel er at vokalen er på det dypeste for det meste, men det er jo det vokalisten driver med og det er musikken. Jeg sier ikke at folk må elske det, men at folk gir det en sjanse. F.eks vennene mine mener at en "breakdown" er unødvendig, de mener det er spam på den øverste strengen. Innenfor deathmetal er det en breakdown som liksom gir en pause i sangen, hvis du skjønner? Den lar deg slappe av og den skal være heavy ikke kjapp. Deathmetal er jo ikke bare kjapt hele tiden, det er skal jo være tungt og mørkt.

Men det vennene mine sier er: Hvorfor har de en breakdown, det er unødvendig dritt og de vet egentlig ikke hva de driver med. Hvorfor ikke bare legge inn en melodisk del, en glad del f.eks? Vel, sjangern kan ha melodiske deler, men deathmetal er mest kjent for å ha tunge dype eller kjappe og mørke deler med mørk vokal. Hvis du vil ha screamz, som lys vokal altså må du lete i deathcore sjangeren. Og hvis du vil ha mange melodi deler så kan man lete i metalcore sjangeren, altså sell-out band i metalcore sjangeren som f.eks bfmv osv.

Kan noen gi meg noen argumenter for hvorfor deathmetal ikke bare er bråk osv? Jeg vet hva jeg føler, men liksom for å greie en overtalelse slik at de gir sangene en sjangse og jeg er den dårligste til å forklare.... Jeg forklarer lyder som streker osv, for det er slik jeg ser dem i hodet mitt. Så ingen forstår hva jeg virkelig mener

Sitat av alexguge Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=4qCNAtj7PHQ
kanskje ikke så mye "blast beats", men sangen gir dem kanskje et litt annet syn på Metal.
Vis hele sitatet...
Det kan godt hende! Skal teste det ut, men vanligvis når jeg viser dem en sånn sang sier de bare: fjortizzcore eller noe bullshit fordi de ikke liker det med en gang. Det er det jeg vil ha slutt på, jeg vil at de skal ta seg tid til å like ting