View Single Post
Har ikke lest noe om at ektemannen hadde vært i retten i forretningstvist før drapet, men om det er tilfelle så har det nok vært en naturlig del av etterforskningen å sjekke disse og nettverket rundt disse, som da ville hatt et motiv.

At hun har vært utro med broren hans og han har løpt etter broren med kniv regner jeg med bare er et tankescenario for deg, for dette er vel ikke informasjon som stemmer som en faktisk hendelse? Kan være greit å formulere seg riktig.

Anyways, de færreste partnermordere "er typen" til det. En mann med så mye penger har uendelige muligheter (til å leie topp profesjonelle leiemordere på darkweb om han vil), og uendelig makt. Sannsynligheten for at han liker denne makten er stor, og da også makten over henne. Den største drapsårsaken i partnerdrap er at kona vil ut av forholdet, og om hun har ytra noe sånt kan han ha planlagt drapet fra da av som en makt greie "får ikke jeg henne, skal ingen andre heller", eller rett og slett at han føler det ødelegger rykter eller statusen/stoltheten hans at folk får vite han ikke lenger "duger" som ektemann og kona vil skilles. Tenker ikke at et økonomisk skillsmisseoppgjør er en faktor i denne saken, når han har så mange milliarder så er det ikke noe fatalt å miste noen mills til en kone som evn vil skille seg, for alt vi veit så har dem særeie også. Jeg ser på det som helt usannsynlig at drapet er gjort i affekt og med kort planlegging. Et drap som ikke legger igjen noen spor av DNA eller digitale spor, ikke er sett eller hørt midt i et tett nabolag, er svært svært profesjonelt gjennomført og planlagt. Her har de gått rett inn i huset og visst i hvilket rom hun befinner seg, gått dit uten å ha blitt hørt eller oppdaget av henne tidligere, evn har hun oppdaget de i et annet rom og løpt og gjemt seg på badet som var eneste stedet til tegn på kamp, men man ville antatt at det ville være tegn på løping og frykt , raste stoler, pyntesaker på kommoder osv i huset da, eller kanter med stoff- eller hudrifter om hun har løpt gjennom huset i panikk for å gjemme seg.
Hvis jeg skal gjette hva som skjedde på badet kan jeg se for meg at hun har blitt dopa ned, følt seg uvel og holdt på å ramle, og på den måten har ting som har stått på vasken og hylla rast ned (om gjenstandene har rast ned pga kamp så kunne man tenkt seg at det ville lagt igjen noen DNA spor i form av blod eller hudceller pga rifter fra harde slag/grep, derfor ser jeg for meg at tingene har rast ned fra hylla på grunn av mildere grep som når man er i ubalanse og holder på å besvime og prøver å støtte seg) , også har hun blitt slept ut, derav slepesporene, og lagt i en bag eller eske eller lignende. Kanskje noen som har gått i snekker klær for at det skulle se mer naturlig ut fra utsida å lempe en eske eller stor bag inn i bilen siden det var snekkere som holdt på med arbeid på huset fra før.

Ja er en fascinerende sak. Har du link til tråden på flashback?