View Single Post
Sitat av Rosander Vis innlegg
Når vi først er inne på saken om Anne Hagen, er det ikke litt rart å dekke over drap med en kidnapping?
Vil ikke en kidnappingsak få flere ressurser enn en drapssak siden offeret fortsatt kan være i live?
Vis hele sitatet...
Ja det kan man jo si... Men samtidig, hva gjør man om man dreper noen/leier noen til å drepe noen(dette så profft at ektemannen sannsynligvis ikke har gjort det med egne hender) og vil slippe unna, og man ikke kan rømme vekk selv. Hvis ektemannen er morderen/medskyldig, som det statistisk sett er høyest mulighet for, så må han på et eller annet tidspunkt varsle at kona er borte. Ja borte hvor, nei jeg vet ikke, kanskje hun har stukket av, jaha uten telefon og uten å gitt forvarsel til noen venner eller noem nei kanskje noe har skjedd på hundetur, javel uten telefon og med hunden hjemme? Nei hun må ha blitt kidnappet, yikes, jeg/vi får konstruere en kidnapping!

Sånn saken er nå så er det det det høres ut som kan ha skjedd. Det er også en mulighet for at det har vært en reell kidnapping, men at hun har blitt drept underveis og oppdraget har blitt avblåst på den måten. Det er det jeg har trodd hele veien, men politiet må være rimelig sikre på den nye mord og dekkhistorie teorien når de ikke bare går ut i media med det men også gjør de mest interessante punktene til tidligere teori uviktige i videre etterforskning (stopper etterlysningen og interessen rundt de to mennene som passerte arbeidsplassen, slutta å lete etter SUV bilen som hadde blitt observert kjørende over gressplenen)

Fins det forresten en egen tråd om saken her inne noe sted?