View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Tror du må se ting i en annen kontekst. Gibson er jo en gammel mann blitt. Det er sikkert over 20 år side han "var på topp" og i likhet med mange andre innen sw så krever det sin mann å holde seg oppdatert så lenge.
Vis hele sitatet...
Altså. Fyren hevder å kunne sikkerhet, og har aldri høyrt om syncookies? Syncookies var massiv sak for 15 år sidan.

I tillegg er det han seier om spinrite, som han har utvikla sidan åttitalet, 90% mumbojumbo. Så den forklaringa held åpenbart ikkje.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Shields up var som sagt blant de første online verktøyene - og slik jeg husker det så var det nok ikke slik at enhver åpen port var "en sårbarhet" men mer en potensiell sårbarhet.
Vis hele sitatet...
Jeah, right. Et verktøy som lot en anonymt portscanne vilkårlege IPer var sikkerhet. I tillegg hadde han ikkje spesielt god forståelse av porter. At fyren har laga eit halvvegs nyttig verktøy gjer han ikkje til ekspert på sikkerhet. Shieldsup er eit produkt kven som helst kunne snekra saman på ein ettermiddag.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Med shield up så bragte Gibson sikkerhet eller tanken om sikkerhet til early adopters som var tidlig på nett, også de som likte tanken om nettet men ikke forstod noe særlig av det de så om de trykte ctrl + u i browseren.
Vis hele sitatet...
Nei, det gjorde han ikkje. Det han presenterte i 1997 var ikkje lett å forstå, og det var ca. ingen som hadde høyrt om tenesta uansett. I tilleg var implementasjonen mangelfull...
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Og såvidt jeg kan huske så var den brannmuren noe av det mest avanserte folk kunne bruke som var gratis. Det fantes andre brannmurer men Gbisons var nærmest de facto standard for nerds.
Vis hele sitatet...
Laga Gibson sin eigen? Så vidt eg hugsar så reklamerte han for ymse.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Diskvertøyet har ikke jeg brukt så det kan jeg si noe om. Men Gibson er en mann som har gjort mye bra.
Vis hele sitatet...
Nei, han er ein mann som har skada fagfeltet ved unødvendig alarmisme og bullshit. T.d. hadde han ei stor kampanje mot ein skikkeleg IP-stack i windows XP, og spådde at nettet ville gå under. Han laga broken implementasjon av syncookies. Han sprer hysteri utan grunnlag, og har gjennomgåande ikkje peiling når han åpner kjeften.