View Single Post
Gammel tråd men føler jeg har noe å komme med. Enig med TS. Min oppfordring til alle som blir sendt på tiltak er å bare nekte selvom de stopper utbetalinger. Ikke støtt slaveri og sosial dumping!

Når jeg hører ordet "tiltak" så får jeg grøsninger langt nedover ryggen, samme om det er korona-tulltak, miljø-tulltak, NAV-tulltak eller hvilken som helst annen sammenheng. Det er nok det ordet jeg hater mest av alle ord som finnes, hvis ikke det er navnet "Erna" da.

De som aldri har vært på NAV og tror de bor i "verdens beste land og velferdsstat" er helt fjerne fra virkeligheten. Det var kanskje det for 20 år siden, tidene forandrer seg!

Jeg var slave for NAV og tulltakene deres i 2-3 år, den dagen jeg slutta å møte opp så stoppa de utbetalingene mine totalt (5000/mnd), ikke en krone til mat eller noe. Hva gjorde jeg? Jeg ble bare mer kriminell enn jeg var tidligere.

Ble sendt rundt på diverse praksisplasser i perioder på 3×3 måneder (butikk) og 3 måneder (tømme søppel). På butikken lovet de meg riktignok ikke fast jobb da jeg begynte, men synes det uansett er råttent å la noen jobbe så lenge uten å i det minste ha en plan om å gi dem fast jobb i fremtiden. Jeg var aldri for sen eller borte fra jobb, gjorde alltid det jeg ble bedt om med et smil.... Helt til jeg begynte å skjønne at jeg bare er en slave for NAV og systemet.

De som hadde fast jobb i butikken var generelt ikke noe smartere eller mer kompetente enn meg; han ene kan ikke telle til 7 på engelsk en gang - måtte spørre meg om hjelp når det var en kunde som ikke kunne norsk!

På den andre søppeljobben sa de at jeg hadde tre dager med arbeidstrening før jeg begynte å få betalt per time. Gjett hva de sa etter de tre dagene var ferdig...? Utvidet til en uke!!! En uke ble til to, to uker ble til en måned, en måned ble til to måneder, to ble til tre... Så, på siste dagen av den tredje måneden sa de at de ikke trengte meg allikevel!

Etter det så sendte NAV meg på en meningsløs "frokostklubb" med en haug med eldre narkomane; heroinister osv... Jeg var vel 20 år, og det eneste rusproblemet jeg hadde var at jeg røyka noen gram med hasj etter jeg kom hjem. Flere av de andre narkisene sa det rett ut at jeg ikke hadde noenting der å gjøre. Var folk der som prøvde å pushe rivotril og diverse piller på meg, var en kar som satte overdose med sprøyte inne på dassen.

Jeg ljuger ikke når jeg skriver at jeg ble suicidal av alt det der.

I dag så har jeg fast jobb, venter barn med verdens fineste dame og er så godt som rusfri, det eneste ulovlige jeg gjør er å ta meg en joint av og til, etter jobb. Kan love at alt det der har jeg fått til på egenhånd, hadde heller skutt meg selv i hodet med en hagle kontra å be NAV om hjelp igjen.