View Single Post
Det er ikke riktig at "alle" kan få ung uføre, kjenner flere som har fått avslag en som har fått det godkjent. Ung uføre om du hadde fått det utgjør rundt 280000kr i året minus skatt. sosialstønad er vel typisk rundt 6500kr på mnd avhengig av komunen du bor i, i tileg kan du søke omm bostøtte som i min komune er på 5300kr på mnd for enslige.
aktivitetsplikten kan du så klart nekte, blir bare noen kr. mindre pr mnd da, ingen skal sulte i hjæl på gata i norge.

Skal jeg være helt ærlig så synes jeg det er en horlibel holdning, tipper energien hadde komet tilbake om du hadde slept deg ut av hulen din og faktisk gjort noe meningsfult, bedre betalt er det og. All forskning sier at en eller annen form for aktivitet og rutine gjør en friskere, selv mange som faktisk har ME står helt eller delvis i jobb.
Velger du å være en parasitt på samfunnet håper jeg i det minste du vil være en ærlig en og ta sosialstønad heller en å svindle til deg stønader du ikke har krav på, så beholder du i det minste et snev av integritet. Det tenker jeg er bra først og fremst for din egen del.
Så håper jeg jo aller helst at du kommer deg ut, det er en hel verden der og den er ganske så fantastisk om du bare gir den en sjangs