View Single Post
Jeg vil anta at TS må ta opp noen realfag for å kunne søke ingeniørutdanning. Mulig jeg tar feil, men om man ikke har hatt behov for realfag tidligere, er det veldig vanlig å velge noe mindre krevende på VGS. Så da blir det kanskje minst fire år for å få en ingeniørgrad.

Men... TS sier at han passer til fysisk arbeid. Altså er det ikke ingeniørarbeid han ser etter innen bygg og anlegg. Det er fullt mulig å få jobb på byggeplass uten utdannelse. Jeg vil anbefale at du tar en tur innom ulike byggeplasser i Trondheim og hører med formenn/anleggsledere/prosjektledere om det finnes noe jobb der. Det ville selvsagt vært en fordel om du hadde yrkesfaglig erfaring, men dette er ikke must. Du kan heller ikke være kresen på hva som blir arbeidsoppgavene dine og du må stå på og jobbe hardt for å gjøre det bra i dette yrket.
Jeg kjenner flere som har gjort dette. Vet at to av de har en årsinntekt på 7-800.000. De jobber veldig mye, så det er kanskje ikke familievennlig, men du kan jobbe mye mindre og likevel tjene mer enn du gjør som ped.leder i barnehage.

Men for guds skyld, fullfør det siste halvåret på skolen. De siste to årene vil være forgjeves om du slutter nå. Det kan godt hende at du får bruk for dette en gang senere i livet.
Sist endret av Pope; 11. januar 2018 kl. 22:37.