View Single Post
Jeg heier på deg, og som ganske få vet - så er det ikke hvor mye du har, men hva du gjør med det du har.

Jeg trodde jeg var økonomisk talentfull, klarte alltid spare sammen til kule ting som PC, bil, moped, motorsykkel, nye telefoner og turer til utlandet. Likevel var jeg nesten alltid blakk før lønna kom

Helt til jeg møtte dama, som kommer fra en nyrik familie med en mor som bygde seg opp fra gjeld etter faren stakk av med elskerinne etter å ha kjørt maleselskapet de hadde sammen nærmest konkurs

Barna vokste opp med en økonomisk streng mor som lærte dem alt.

Måten de behandler penger på er ganske oppsiktsvekkende, fordi de har alltid rett til syvende sist. Sløser aldri,og bruker aldri billige ting når det er viktige ting (hustak, reparasjoner)

Og når de skal ut å reise kjøper de alltid billige billetter, og flekser aldri med noe selvom moren er multi-dollarmillionær

Bilene de har er brukte, og kjøpt cash. Forsikring og sånne ting betales en gang i året.

Mens jeg må sikkert låne til krampa tar meg før jeg får en egen bolig. Noe jeg hadde unngått hvis jeg hadde vært flinkere med økonomi som ungdom og utviklet en sans for det

At du sier du er flink økonomisk vil ta deg lengre enn disse to i familien din som tok raskeste utvei til midlertidig rikdom