View Single Post
Sitat av Mia123 Vis innlegg
Hvordan blir man reddet av en overdose med base eller gbl?
Vis hele sitatet...
Der tror jeg du leste feil. Han skrev dette:
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Den gangen var jeg redd for å dø pga rus. Det var også en episode der jeg tok base i stedet for GBL, så jeg fikk en massiv overdose. Da var jeg også innom tanken på at dette var slutten i noen minutter - før jeg våknet 5 timer senere.
Vis hele sitatet...
Han har altså hatt to ulike og ubehagelige episoder der et stoff har blitt forvekslet med et annet. I den ene skulle han spise fleinsopp, men fikk i seg en annen sopp. I den andre tenkte han å ta GBL, men fikk i seg "base", hva nå enn det er. Crack base, kanskje? Jeg har ikke filla peiling på hva som er en rimelig dosering på noen av stoffene, men en brukerdose av GBL er vel normalt ganske mye større en crack, noe som ville forklare overdosen.

Det kunne vært interessant å vite hva slags sopp det var som ga de symptomene han beskrev. De soppene vi har her til lands som regnes som dødelige har typisk et annet forløp, og med nyre- og leversvikt er det definitivt ikke slik at du blir bedre etter en stund. Det kan godt være at det finnes sopp som kan gi slike symptomer; jeg tviler egentlig ikke på historien som sådan - det hadde bare vært veldig interessant å vite hva slags vekst det var snakk om.

Uansett, begge historiene har til felles at forveksling av ulike stofftyper kan skje alle, inkludert velopplyste brukere. Det er et tankekors.
Sist endret av Myoxocephalus; 13. september 2020 kl. 10:27.