View Single Post
Sitat av Rosander Vis innlegg
Du stiller like dumme spørsmål. Å la politiet trene med hunder generelt er ikke det samme som en åpen invitasjon til ransakelse.
Jeg hadde faktisk forventet mange hakk høyere kvalitet på innleggene deres.

Men det er jo klart, om premisset deres er at alle politifolk er korrupte jævler som bare er ute etter å hanke inn narkomane så forstår jeg at dere sporer såpass kraftig av i søken etter argumenter.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg har ikke sagt at alle politifolk er gjennomført korrupte jævler. Jeg sier bare at de ikke er tilliten du ønsker at jeg skal vise de verdig.

Hadde det vært Røde Kors, Forsvaret eller blindeforbundet som oppga at de ønsket å trene hundene sine i boligblokker, så hadde jeg vært inklinert til å tro de. Både fordi de ikke har helt den samme historikken med grove overtramp mot svilibefolkningen, og fordi de ikke har de samme mulighetene til å straffeforfølge folk på bakgrunn av overskuddsinformasjon som måtte dukke opp.

Politiet - not so much. Politiet avgrenser hele gater under det påståtte formål å søke etter kniver, men tilfeldigvis tar de med seg narkobikkjer når de gjør det. Og finner de knark, så blir det bot. De har ikke lov til å ransake folk på offentlig plass bare fordi de har lyst, men de rigger seg til og misbruker eksisterende regelverk slik at de likevel får muligheten. Her har vi en situasjon med potensiale for massivt misbruk. Det kan være greit, men bare hvis man stoler på at politiet opptrer anstendig. Det er det ingen grunn til å gjøre for de har selv bevist at de ikke er gentlemen.
Sist endret av Myoxocephalus; 4. september 2020 kl. 14:38.