View Single Post
Nå er jeg så vandt med at det er ulovlig at jeg tror ikke jeg hadde takla om det liksom skulle blitt lovlig. Hvem skal tjene på det? Hvem skal sitte og bestemme hvem som får dyrketillatelse og ikke. Etter å ha sett hvordan smådyrkere i California blir danka ut av big (pig) pharma og tillatelser som koster over 100 000 dollar å søke om. Etter å ha sett hvordan den norske staten skatter alkohol og tobakk med en prisøkning fra en helt annen dimensjon stemmer jeg MOT legalisering. Hasjen har frem til tørken ligget på en fast pris(i 40-50 år). Dette er jo egentlig helt sykt å tenke på. Tviler på at den norske stat har samme motivasjon til å holde prisen på et lignende nivå. Ikke har jeg trua på at de ønsker et utvalg heller. Ser for meg at du må på apoteket for å hente det. Og at de i beste fall har en type ala bedocran. Men mere sannsynlig er det at du må kjøpe den overprisede, patenterte og virkningsløse varianten sativex.

Jeg tror Norge kommer til å fortsette å være Norge. Norge ser på røyking som en uting. Jf røykeloven. Tobakk kosta 80 kr for en 20 pakning for 10 år siden. Nå nærmer vi oss 130 kr. Over 50% prosent økning på 10 år.

Jeg ønsker ikke det samme for cannabis. Snart kommer lastebiler inn med 20 PK grønn marlboro fordi alle har legalisert mens nordmenn sliter som vanlig med skatter og avgifter. Hurra, vi fikk legalisert så de som ikke har kontakter, og orker å betale 1000 kr for grammet kan få røyke uten trøbbel