View Single Post
Redpilled alfahann
391
Sitat av *pi Vis innlegg
Ingen foreldre har rett på barn. Barn har rett på foreldre,
Vis hele sitatet...
Her illustrerer du greit akkurat hvordan kritikk av barnevernet blir avfeid. Denne onelineren er vel enda mer populær enn den jeg nevnte tidligere i tråden.

Jeg argumenterer altså ikke for at foreldrenes interesser skal komme foran barnets interesser. For alt jeg vet burde ett langt større antall barn bli puttet i institusjon. Det er allikevel ikke sånn at foreldres ønske om å ikke få fratatt ungen sin er en interesse som man burde drite fullstendig i. Å bli fratatt noe av det kjæreste man har er unektelig noe som medfører en stor belastning. Om det skjer på et sviktende grunnlag er det en liten tragedie. Hele denne tråden er full av oppfordringer om å lytte til IS kvinnen. Barnevernsrettsaker går for lukkede dører og kritikken blir omtrent bare hørt om den kommer fra strigla advokater i en fjern domstol som peker på noe såpass grunnleggende som menneskerettighetene.

Så skal det sies at du har rett i at ingen har tatt til orde for at IS kvinnens biologi har noen voldsom betydning, så jeg bommet litt i kritikken.
Sitat av *pi Vis innlegg
Interresant hvor sikker du er på denne konklusjonen, kun etter å ha lest i avisene om tildels hemmeligstemplede samtaler.
Vis hele sitatet...
Hæ, kan jeg ikke stole 100% på den journalistiske integriteten til en journalist? Hun har jo sikkert bachelor i faget...

Sitat av *pi Vis innlegg
Du burde jo jobbe i barnevernet du, du kunne bare sittet hjemme med kaffekoppen og lest om sakene i vg og avgjort hva som er barnets beste.
Vis hele sitatet...
Om det ikke er åpenbart for barnevernet at det ikke blir utført god omsorg når en person som er bosatt i verden verdens tryggeste land tar en rekke beslutninger med forutsigbare konsekvenser som ender opp med at personen man har omsorgen for holder på å dø i en krigssone, burde de faktisk ikke bare ansette meg. De burde kjøpe ett lite spist fjell i sør-kina der jeg kan sitte i buddhastilling og fungere som spirituell og åndelig leder for organisasjonen.