View Single Post
Hvor ellers enn Freak.no kan en stakkar i ruspsykose bli tatt seriøst uten latterliggjørende kommentarer som påvirker psykosen til det verre? Jeg får vondt av karen..

Misforstå meg rett, jeg har ikke mye interesse av tråder om skyting av piller, urinprøver og runkemaraton på kola, men heller ikke hvordan bygge sin egen sparkesykkel eller pc, men det plager meg ikke mer enn at jeg scroller forbi eller surfer videre på andre nettsider og ikke bruker et sekund energi på det. Husk at dette er ikke bloggen min eller din hvor vi bare kan forvente innhold vi personlig interesserer oss for, det er et offentlig forum. I det store og hele syns jeg det er fint at man kan poste om alt her som ellers i samfunnet er tabu og stigmatisert, og helt konkret for eksempel rus og kriminalitet. Freakforum er den plassen som har vært lengst velkommen for sånne temaer og såvidt jeg vet den eneste også. Hvertfall eneste plassen man kan bli tatt seriøst av likesinnede.
Er ikke så mye hjelp for en nervøs tenåring å spørre på ung.no og få svar to uker etter at han rusa seg, og for sånne som den voksne brukeren du trekker frem er det like viktig at har et sted å ikke bli dømt (av alle) og får hjelp med å rasjonalisere tankene sine og komme seg ut av psykosen. Skal alle overlates til seg selv tror jeg det vil skape mer problemer på individuelt plan såvel som samfunnsplan.

Hvis enkelte temaer på freak.no forsiden irriterer er et tips å heller bruke https://freak.no/forum/ som adresse og derfra klikke deg inn på de kategoriene som er aktuelle/interessante for deg og du ser det er nye poster i.

Også er det bare å opprette tråder med mer substans i selv