Tråd: Blomsterlogg
View Single Post
Liberace's Avatar
Trådstarter
12
I'm back baby!

Siste runde fikk en uventet slutt, jeg hadde glemt vinduet åpent og det var akkurat kaldt nok på natta til at plantene sa takk for seg, fikk vel en skarve 60 gram ut av det hele. Ikke var det beste kvaliteten heller, men man ble jo fjern, bare surt å tenke at det kunne vært så mye bedre.

Jobbsøking, familie etc har tatt mye av tiden min i dette hersens koronaåret men jeg fikk tak i enda mer lys og prøvde igjen, denne gangen droppa jeg CFL lampa. Det er vel en 350W med LED lys der nå, den nye lampa har detaljert info og gir vel gjennomsnittlig 835.07 μmol/m2/s når jeg har den 15 cm over plantene, så det er vel over de 650+ μmol/m2/s de anbefaler i blomstring.
Ett problem jeg hadde, var at den nye lampa ikke så ut til å slå seg helt av: Det glødet i LED diodene når timeren skrudde seg av, jeg har ikke multimeter for hånden men kan dette være en liten jordfeil? håper virkelig ikke det er ille.
Det jeg endte med å gjøre er å kjøpe en liten koblingsboks og en skikkelig kontaktor, jeg koblet det slik at timeren gir styresignal til spolen i kontaktoren, nå skrur lampen seg helt av, da kontaktoren kutter begge lederne og jord.

For, det merkelige er at jeg har 2 strains, en mer sativa og en indica. Først indicaen, den produserer buds, men alt er veldig gult, bladene har krøllet seg litt og, lurer på om det er for mye lys da jeg prøvde å gi bare vann i en uke, da ble den bare enda gulere, blir ikke helt klok på den, virker som en sensitiv strain.
De to andre plantene er av samme strain, jeg hadde en uke der den ene fikk litt lite vann, så noen av bladene tørket inn og resten overlevde fint. Litt senere går den i høygir på trikom-produksjon og er ganske frosty og pistillene eser seg godt utover. Den siste derimot, har bare fått mer og mer ny vekst på budsa, helt nye hvite pistiller, og siden budsene er så fete nå at planten ikke klarer å holde vekta så ligger de sidelengs over nettingen jeg har satt opp, ting har begynt å vokse vertikalt fra disse budsa som ligger.

På toppen av dette så har jeg vært så sløv at jeg ikke noterte meg datoen jeg satte ting i blomst, fra hukommelsen mener jeg det er i første halvdel av februar, la oss si den 8.2, da er vi på 8 uker blomstring, og jeg har lyst å kjøre på videre til 11 uker.
Akkurat nå er trikomene melkehvite på den som har kommet lengst, ser pistillene begynner å bli oransje og det vokser ikke nye ferske lengre. Et par av de mindre budsa lengre ned på planten tørka ut ved vanningssløveriet mitt og har blitt prøvesmakt, og de sparker ganske bra, så sjansen er at jeg tar å høster den planten før resten.

Men, her er noen bilder.

Her ser vi den som fikk litt tørkesjokk og har gått i sluttfasen av blomstring.




Og her ser vi den som bare fortsetter å vokse nye pistiller på




Tok ikke bilder av indicaen, skjemmes litt over den :P det blir nok litt buds, men jeg får bruke mer tid på å finne ut av hva som er feil neste gang, da jeg har en morplante stående av den som stortrives der den er.
Sist endret av Liberace; 2. april 2021 kl. 13:41.