View Single Post
Jeg har en kronisk greie med at jeg synes jenter i rusmiljøet er "oh so søte", intellektuelt sett veeet jeg sabla godt at jeg aldri kan være ilag med noen med lignende problematikk som meg selv - og har utelukkende vært ilag med "streite søte A4-jenter, gjærne med en dært omsorgsperson i seg" (helsepersonell, lærere - jenter som bare er litt ekstra vil-vel)

Men for en halv dag, en hel - eller hva det måtte bli, siden de i de mest utsvevedene delen av miljøet ikke akkurat lever stabilt eller sjangsen for å møte de igjen er stor - så er det faen så godt å få de til å føle seg sett, og noen som er mer interessert i de enn kropp/rus/drit.

Tydeligvis er en snill, attraktiv dude som ikke "vil" noe i miljøet mangelvare - helt merkelig.
Og denne adferden av meg kan bite meg skikkelig i ræva, for én dsg så blir jeg å møte ei som faktisk følger opp igjen, og da er oddsene latterlig høye for at jeg i beste fall gjør meg medavhengig, følelsesmessig og/eller økonomisk.

Og ingen kan se på meg at jeg bruker siden fasade er min tekopp - kun når jeg har inntatt noe og på urinprøver.
Regner garantert med at de streite jentene begynner lure tidvis, og likevel har jeg kun langtidsforhold med de bak meg - siden de får meg til å ville prøve å bli bedre, og bruken blir minimal/ikke-eksisterende.

Ingenting galt med å jakte stereotyper - enten det måtte være fordi man har issues fra barndommen over å ikke klare "redde" sin alkoholiserte mor (totalt tilfeldig eksempel altså, bare veldig relevant for min del) eller spenning, eller bare et covid-fremprovosert ønske om å bli sett og gjengjelde den feelingen (check x2) - ingenting galt med å involvere seg i stereotyper bare du gjør det med selvinnsikt og et hint selvbegrensende adferd også.

På det sistnevnte er jeg ikke akkurat noe prakteksempel selv og skulle gjerne hatt mer av den, akkurat derfor jeg mener dette før eller senere blir å eksplodere i trynet på meg.
Så da satser vi på at du ikke gjør samme greie jeg er på tur å gjøre - skulle bare ha frem "mer enn nok dudes med rus-issues som ikke ser slik ut, men som deff er typen, så de finner du overalt"

Jevnt over hadde jeg mye heller gått for ei jente med én fot i miljøet og den andre A4, om så bare for å ikke bli dømt så jævlig nord&ned når jeg omsider føler meg comfy nok til å dele de noget mer shadye aspektene med livet mitt - men det en langt imellom de jeg vil og burde ha.
Er ikke alltid de jeg vil ha er de jeg burde ha, og omvendt - merkelig nok.