View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Jambo88 Vis innlegg
Hva sier dere om disse? Mye stemmer med flein jeg har plukket tidligere, men de ser ut som ganske unge sopper? Skivene er fortsatt ganske lyse på de fleste av dem (unntatt nummer 7). Men ellers føles hatten riktig, de har de karakteristiske stripene på hatten og man kan se sporene i stilken. Alle stilkene har den samme fargen (igjen unntatt nummer 7), så det ser ut til at alle i hvert fall er samme type. Nummer 5 har i hvert fall definitivt den bøyde og vridde stilken!






Vis hele sitatet...
Ser mer ut som noe fra Mycena familien enn psilocybe. Det der er definitivt ikke flein; hattene er matt-grå, og ja jeg vet linsa på kameraet ditt er litt skitten og lyset er litt dårlig men man ser klart at hattene er veldig matte: Det skjer omtrent ikke med flein. De har enten det gelatinøse eller det tørkede-lær preget.
Jeg vedder på at disse hattene detter fra hverandre om du knipser på de, flein er ganske robust og skal tåle endel "skade".

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei, er ganske sikker men vil gjerne høre fra ekspertene
https://imma.gr/96883xc6ed2
Vis hele sitatet...
Usikker på 27, 31 og 32, resten er definitivt flein
Sist endret av Dodecha; 28. september 2020 kl. 20:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.