Tråd: Blomsterlogg
View Single Post
Liberace's Avatar
Trådstarter
12
Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
Takk for oppdatering, følger spent med norske nettbutikker ja..har funnet 3. Er vel flere ? Som sysler med led og hydro.

Ideelle mtp lysstyrke er vel 22w per sq ft. Det er vel i området max yield men man trenger ikke være der for å få til noen gode planter.


Har du tenkt å revegge igjen etter høsting?
Vis hele sitatet...
Tjae, jeg har ikke sånn kjempegod oversikt, jeg valgte en butikk og har fått såpass god service fra de at jeg ikke gadd lete mer.

Dette med lysstyrker osv er noe å lese seg opp på ja, jeg husker når alle bare snakka om lumen, så kom watt per m2 og nå er visst det proffe å snakke om mikromol per kvadratmeter per sekund.

Lighting with intensities of 1500–2000 μmol∙m-2∙s-1 can draw a lot of electricity and be very expensive to run. Most growers will use light that is less intense and produces a good yield. Seedlings, clones, and mother plants can be successful with just 200 to 400 μmol∙m-2∙s-1 PPFD. For plants in the vegetative growth phase of cannabis 400 to 600 μmol∙m-2∙s-1 PPFD can be sufficient. Flowering plants will benefit from more intense light with 600 to 900 μmol∙m-2∙s-1 PPFD.
Vis hele sitatet...
Nå gir visst lampa mi rundt 500 umol/m2/s og jeg aner ikke helt hva CFL'en gir, men på 250W så håper jeg den i det minste gir en par hundre slik at verdien er på over 600.
Det ser ut som plantene trives da, og jeg har ikke noe å sammenligne med direkte. Det var jo en gang i tiden man drev med HPS lamper men da var man yngre og mindre rutinert så det ble ikke noe loggføring, bare venting og sikling etter god røykings.

Revegging? Nei, jeg tok vekk den muligheten for meg selv når jeg fjerna alt buskaset under i denne omgangen. Jeg har morplanter i et skap som jeg tar stiklinger av som blir neste runde. Eller så kanskje jeg skal prøve meg på en annen type fra frø igjen.

Så ikke før nå at du spurte om noe olje og en vifte tidligere, hva slags vifte er det? Har aldri olja noe slikt selv men det er kanskje forskjell fra vifte til vifte.