Tråd: Blomsterlogg
View Single Post
"Uff, enda en som skal prøve seg og som vi plutselig ikke hører mer fra" -tenker sikkert de fleste som leser her nå.

Men, jeg er selv en av de som har irritert meg grønn (hah, pun intended) over entusiaster som starter her inne og så hører man plutselig ikke mer fra de. Jeg nekter å tro at alle av de er tatt av politiet, tror man må opp i litt skala før det skal skje, eller at man er utrolig idiot rundt sikkerheten.
Jeg tror rett å slett endel biter over litt for mye enn de kan tygge: Dyrking er ikke vanskelig om man følger visse rutiner, men rusbrukere er kanskje ikke kjent for å være de mest tålmodige sjelene, og jeg tror de enten overvanner/overgjødsler, har for kraftige eller feil type lamper etc..

Men, fortvil ikke, for såvidt jeg har skjønt her inne er jeg kommer lengre enn de dere ikke hører mer fra: Litt bevisst så har jeg droppa å lage en dyrkelogg av startfasen, og velger heller å starte nå som ting begynner å skje samt plantene ser friske og fine ut.

Litt info: Det er to planter i et 1x1x2m telt, den ene er en Indica (eller hybrid da, nesten ingenting er rene indicaer eller sativaer i disse dager) og den andre er mer Sativa, akkurat hvilke strains det er egentlig ganske irrelevant og blir litt sånn nerdete-fanboy greier.

De står under to lamper, en 250W CFL og en 150W LED og de ser ut til å trives fint med det. Vurderte lenge å oppgradere LED, men det er så satans dyrt, kanskje senere.

Bruker et litt overdimensjonert ventilasjonssystem, tror vifta trekker en 220-360m3 i timen, så teltveggene suger seg innover: Da kan jeg i hvertfall garantere at det er undertrykk inni slik at ingen lukt siver ut, er selvfølgelig et kullfilter koblet på dette som tåler mengden luft vifta suger.

De er vel 3 uker ute i blomstring nå, så det begynner å bli morro å se utviklingen fra uke til uke, ser nesten noen forskjeller hver dag.

Litt oversiktsbilde


Enda et oversiktsbilde, uten lampene, ser jeg har prøvd meg med et rutenett for å spre plantene utover, men det er liksom ikke særlig mye plass å gjøre det på, derfor ser du de lange toppene ut i siden.


Ganske jevn temperatur på 23-25 grader i teltet når lysene er på, litt fuktig men ser ikke på det som et problem, burde vel teknisk sett være litt mindre fukt etterhvert som de blomstrer.


Bilde av buskaset under den ene planten, har ikke orket å trimme noe utenom de bladene jeg ser har dødd. Alt ser friskt og fint ut så jeg bare lar det stå.


Nærbilde av blomst.
Sist endret av Liberace; 2. august 2020 kl. 16:03.