View Single Post
Sitat av Deezire Vis innlegg
Det vil ikke fremkomme av en vandelsattest om den er ordinær, uttømmende, utvidet eller begrenset. Det er formålet og hjemmel i loven som tilsier hva som vil stå i vandelsattesten. Det er ikke en automatisk prosess og Politiet har mulighet til å utelate straffbare forhold som de ikke anser som relevant for formålet, med mindre det er regulert i lov.
Vis hele sitatet...
Ordet "exhaustive" (uttømmende) stod i store, fete bokstaver på min, i alle fall.

Søkte også kjapt opp bilder av attester på Google, og ord som "Begrenset" (barneomsorgsattest) og "Uttømmende og utvidet" står ganske tydelig på attesten.

Sitat av bjeff2 Vis innlegg
Sånn er det i Sverige-veldig mange arbeidsgivere krever det.Er nesten gått slentrian i det.Og er ikke egentlig en drøy ting å håndtere da det er helt automatisert-bare å bestille via personnummer.
Og noen har allerede sett sitt snitt til å "monetize" det systemet og skapt databasen lexbase.
Vis hele sitatet...
Skrekkscenario, det der. Hører ingen steder hjemme i en rettsstat lik den vi streber etter å ha.

Sitat av potetskrue Vis innlegg
Skriv f. eks. Norsk Folkehjelp. Jeg måtte ha når jeg skulle være frivillig, og de ba ikke om bekreftelse eller noe slikt - jeg bare fikk den tilsendt.
Vis hele sitatet...
Attesten du fikk var mest sannsynlig av typen begrenset eller ordinær. Det er kun en uttømmende attest som besvarer spørsmålet fullt ut.