View Single Post
Sitat av Antimatter08 Vis innlegg
Kan du ikke bare si att du skal søke jobb på skole/barnehage eller være trener for ett fotball lag eller noe?

edit: i de tilfellene jeg nevner over tror jeg bare ting som er relevant vises.
Vis hele sitatet...
Vil ikke dette formålet da stå på kopien jeg får tilsendt? La oss si jeg velger jobb i barnehage så vil det stå at opplysningene gjelder for jobb i barnehage?

Noen som har fått vandelsattest og kan si noe om hva som er skrevet på den utenom det som er notert av lovbrudd og dømmer?

Sitat av sokkejohn123 Vis innlegg
Å gjøre det kan resultere i både straff og utestengelse fra det digitale systemet.

TS: Du kan ringe til din lokale politistasjon. De lar det mest sannsynlig komme innom for å se hva som står der. Det er slik i Norge at du ikke får ut en vandelsattest uten å ha et formål.
Vis hele sitatet...
Er det egentlig noe sjans for at de finner ut jeg f eks IKKE har søkt jobb på skole/i statsarkivet/få selge øl lovlig? Liksom ja jeg trenger vandel for å søke om det men søkte ikke allikevel pga endring av planer? Må de ha info hvem arb giver er?

Det er jo helt drøyt at man ikke får ut vandelsattest uten formål, er min vandel og mitt straffedømme skulle tro man hadde krav på kopi av det?!?!
Sist endret av celtseus; 26. september 2018 kl. 15:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.