View Single Post
Hei. Jeg er i en dilemma og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Skal prøve å gjøre det her så kort som mulig.

Jeg er 22 år gammel og bor hjemme hos foreldra. Jeg betaler kun utgifter jeg har selv(tlf abn.,forsikring,etc), og får alt annet gratis(mat,strøm,leie etc.etc). Jeg har snille foreldre og eget rom, men pga religiøse grunner er ikke det lov med noen jenter, fest, alkohol, eller noe lignende på hverken rommet eller hjemme .
Jeg er litt lei av å bo hjemme. Vil bli kjent med venner, ta med jenter hjem, leve litt osv.
Jeg har fått tilbud om å leie en leilighet med en kompis, og det koster ca 9500 inkl. strøm, leie, brebånd, og siden jeg studerer og han jobber fulltid ble vi enige om at jeg kun trenger å betale 4400 så tar han resten. Leiligheten er møblert.

Jeg har 2 deltidsjobber og kan få lån fra lånekassen, og denne summen blir ca 15K tilsammen. Kommer til å studere i hvertfall 3 år til.
Long story short bør jeg flytte ut eller spare penger hjemme? Dilemma.
Leiligheten er kun 20m hjemmefra og jeg har tatt det opp med foreldra, de støttet selvølgelig ikke meg men jeg bestemmer selv..

Tanker??