View Single Post
Sitat av uaexed Vis innlegg
HAHAHAHA.... Voi voi... Du ga meg kveldens vits! Jeg kan ikke dy meg, jeg må bare si at du virker utrolig overbevist om at den skoen virkelig var svært farlig du ja.

Hvis man ser på det fra en fysikers side så kan man jo ta beregninger som tar inn hvor kraftig skokasteren kan kaste skoen, hvor aerodynamisk skoen er, hvor stor fart den kan få og hvor fin bane den kan få til Breiviks ansikt.

Når vi så har trukket frem alt dette og har regnet på dette (noe som jeg ikke har planer om) så kan vi se at vedkommende ikke kunne drept eller forsåvidt skadet Breivik.

Så må man jo også tenke på at vedkommende sikkert ikke var påvirket av rus, så han var i edru tilstand. Han har så 6meters avstand til Breivik, og han bommer.
//Det er svært dårlig, han skulle nesten meldt seg inn i Oslos skokasterklubb.
Han treffer en av forsvarerne, mens han roper "You killed my brother, go to hell". Dette tegner et bilde av at det var Breivik han ville treffe og ikke forsvarerne.
Vis hele sitatet...

Selvfølgelig kunne han ha skadet han? Hadde han truffet riktig kunne han ha skadet øyet(eventuelt blindet han), brukket nese, truffet hals, osv. Fått snøball på i underkant av 100 gram i øyet noen gang? Ble du skadet da?
Om jeg slapper noen i trynet tar de ikke akkurat stor skade av det, men jeg kan bli anmeldt for vold. Og jeg burde i hvertfall bli det om jeg gjør det i en rettsal. Men sko er tydeligvis lov, selv om det har et skadepotensiale som det bare er tåpelig å fornekte.