View Single Post
Jeg kjenner meg igjen i dine erfaringer xtapol, bare at knipset kom samtidig som amf, og ble i bunn og grunn det som ikke var karakterisert "heavy" blant vennegjengen vår.

Jovisst hadde jeg prinsipper, men jeg la aldri skjul på at jeg kunne tenke meg teste noe nytt hver gang. Alt nytt ble etterhvert en besettelse, og en etter en ting har jeg måtte legge vekk forbruket, selvom det dukker opp innimellom.

Jeg vandret mellom mange ulike kretser og mange forskjellige prinsipper og holdninger ble lagt underveis - nederlaget var da jeg kastet meg ut i sprøyte-verdenen. Utrolig mange år med en nesten urokkelig holdning til at sprøytemisbruk var det laveste av alle lavmål, og jeg havner i samme fella. Forskjellen er at de andre tingene jeg etterhvert med mye vilje og masse motbør klarte å slutte med - nåla er djevelen selv! Har ennå ikke klart å finne en utvei, tross avrusing og diverse egne forsøk. Utrolig nok er holdningen min til sprøyter helt lik den jeg hadde før jeg begynte å skyte - jeg beviste bare overfor megselv at jeg hadde rett. Nå betaler jeg den prisen ved å ønske jeg aldri hadde begynt å skyte! Jeg gir deg ros for å ha klart å unngå den biten - sterkt mann!

For å egentlig svare deg på tråden din, tror jeg dette er innlært - avhengig av hvilket krets du omgås. Etterhvert som man vokser fra hverandre, innser en at det finnes andre typer prinsipper som adopteres, som en slags unnskyldning til misbruket en opprettholder. Jeg har fortsatt prinsipper, men forsøker hele tiden å forstå alle som har en annen holdning enn meg. Selv er jeg ikke i tvil om at jeg kan ha vært medvirkende til å skape prinsipper blant yngre i vår krets, men etter som de også vokser opp så sklir de grunnleggende holdninger og prinsipper fra hverandre, eller får nye formuleringer. Så kanskje det er noe i oppvekst og miljø-biten tross alt?

Amfen er et helvete da - men det har jeg innrømmet før, den blir jeg visst aldri kvitt