View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,

Jeg har reist mellom utland og Nordnorge ca hver måned de siste to årene. For noen måneder siden ble jeg markert på av en søt liten hund i den toll-slusen for transit mellom utland og innland på Gardemoen. Jeg hadde ikke røyket men hadde vært sammen med folk som røyka masse noen dager tidligere og genseren min hadde jeg ikke vasket. Jeg ble tatt med inn på bakrommet og en hyggelig toller spurte meg litt ut om jeg hadde røyket etc. Han sa at der jeg bodde var det jo ikke ulovlig å røyke, så om jeg hadde røyket var det ikke noe stress å si det. Virket som han var mest opptatt av å finne årsaken til at hunden markerte på meg. Jeg fortalte at jeg ikke hadde røyket men at jeg nok hadde vært i samme rom som røykere for noen dager siden. Jeg ble ransaket og måtte strippe, hele greia tok kanskje 15-20 minutter alt i alt. Da de ikke fant noe sa han "da er det vel greit da" og jeg kunne pakke sammen tingene mine og gå.

Ubehagelig, ja i aller høyeste grad. Var ikke nervøs da jeg visste at jeg ikke hadde noe med meg samt at det ville vært null stress om de hadde tatt en urinprøve. Men tolleren var hyggelig (i det minste) og det gikk egentlig ganske kjapt.

Så lenge du ikke har noe med deg har du nok ingenting å frykte. Det verste som kan skje er vel beskrevet over

Kos deg i Amster!!