View Single Post
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Hvis det ikke er noe farlig i det, hvorfor burde en ikke drikke det?
Ps. Hadde kanskje vurdert det som 16åring, men nå finnes det så mange bedre alternativer!
Vis hele sitatet...
Isopropanol fungerer ikke helt som etanol, og det er forskjellige blandinger i antibac, plutselig får du i deg en sterk parfyme som gir deg magesår. Nøytral antibac smaker også vederstyggelig kan jeg tenke meg, men drepe deg vil deg nok ikke i moderate mengder.

Hvis en 14 år gammel kid leser dette innlegget og vurderer å dra på fylla med hånddesinfiseringsvæsken som henger på dassen i det lokale kjøpesenteret vil jeg råde deg imot, du vet ikke nødvendigvis hva du får i deg da antibac/hånddesinfiseringsvæske ikke alltid er 90% etanol, 1-4% isoprop, vond smak og potensielt brekningsmiddel. Parfyme etc. er ikke bra å få i seg.

Sitat av Underklass Vis innlegg
Men så skal trådstarter bruke det til kjemi, og ikke fylla. Sa det bare for å påpeke hvor sterk og rent det er.
Vis hele sitatet...
Ja, men for et eksperiment vil en gjerne ha rene alkoholer uten tilsetningstoffer. Kan hende antibac fungerer for eksperimentet. Ellers mener jeg de selger sprit som heter ''%'' på vinmonopolet. Denne skal ligge på 60.
Sist endret av Relevant; 31. august 2015 kl. 22:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.