View Single Post
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Klær som passer kroppen din er veldig viktig for å se ordentlig ut.

Om du er lang bør du dele opp i flere farger, ettersom f.eks svart fra topp til tå vil få deg til å se enda lengre ut.

Om du er kort gjelder det motsatte, og for all del ikke bruk baggy klær.

Skaff deg noen par kule sko (semsket skinn er fett), passende bukser som er stramme og ikke saggete i ræva og så kan du mixe opp gamet med plaine t-skjorter + genser/cardigan eller langermet skjorte med krage.

Et nøytralt skjerf, lue og skinnhansker ser voksent ut på vinteren.

PS: Chinos i farger som rød, grønn, lilla osv. er ikke så veldig stilig. Her er det i mine øyne kun svart, marineblå og beige som funker.
Gå for naturlige farger på bukser og sko.

Om du er i bra form (stram og god ) vil selv en svart t-skjorte med riktig passform se bra ut Jack&Jones og Levis har de beste t-skjortene spør du meg! V-hals funker kjempebra så lenge utringningen ikke er for stor.
Vis hele sitatet...
Det visste jeg faktisk ikke, at svarte klær får deg til å se lengre ut?

Sitat av dinosauren Vis innlegg
Driver å leker meg litt med samme tanken. Satt sammen en stor handleliste på Zara, men etter å ha lest litt reviews og slikt så er det mye misnøye med kvaliteten og kundeservice der. Føler litt det er sånn med Zara, Zalando osv. Noen av butikkene nevnte over er er interessante, men kanskje overkant dyre noen av dem. Samtidig som jeg er litt nølende til å betale 150 kr for en nøytral genser på Zara, Jack and Jones etc. Ser for meg at disse kanskje ikke lever så lenge. Vanskelig å finne en blanding av god kvalitet og pris.
Vis hele sitatet...
Zara er helt fantastisk, min desiderte favoritt når det kommer til klær.

Du får varene på døra og, og returen er helt ekstremt enkel, da det følger med returlapp og adresselapp som du bare trenger å lime på, om du skal returnere.

Kundeservicen er den beste og, samt at du alltid har livechat, og slipper tullet med å vente 4-5 uker på svar på mailen.

Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Jeg er ikke helt business casual, men kler meg heller ikke som en fotballspiller for å si det sånn.
Jeg går stort sett i skinny-jeans og en fin, hetteløs genser eller skjorte (Foretrekker ullgenser) nå på høsten og vinteren, og går som regel enten i en ullfrakk (Brun), sort bombejakke eller en saueskinnsjakke (Brun), kombinert med skinnsko/skinn-boots. Om sommeren byttes skinnskoene ut med sneakers og genseren byttes ut med en t-skjorte.

Hvis jeg skal være virkelig business casual kjører jeg på med enten jeans (Fremdeles skinny eller slim fit, jeg er 190cm høy og tynn, så regular fit passer ikke) med en skjorte, eller skjorte OG en genser over. Funker fint, og har aldri fått påpek for noen av klesstilene mine. Jeg jobber forøvrig på et kontor.

Det aller viktigste for å kle seg mer voksent er å finne klær som passer til kroppsfasongen din. Det er ikke vits å gå med en dress som er bredere i skuldrene enn du er, eller bukser som sleper bak hælene dine osv.

Bonus-tips: Pass på at hår og evt. skjegg ser skikkelig ut også. Selv har jeg kort hår på sidene og en del lengde på toppen, og et velstelt, vel-oljet skjegg, og jeg har fått komplimenter for begge delene. Skjegg kan dog være no-go på noen arbeidsplasser, så se evt på kollegene dine om du vurderer slikt.
Vis hele sitatet...
Skinny jeans på høye karer ser ikke bra ut, ellers spørs hva du mener med skinny. Litt baggy/regular fit ser så mye bedre ut, og man ser automatisk litt mer muskuløs ut, spesielt om man har en tight skjorte over.

Super skinny fjortiss jeans, og trang skjorte ser ikke bra ut.
Sist endret av kalism; 25. november 2020 kl. 22:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.