View Single Post
Jeg er overbevist om at tv'en i stor grad er til for å holde folk fra å tenke over virkelige spørsmål om samfunnet, og heller følge med på hvem som puler hvem i neste episode av Paradise Hotel. Jada, jada, det er satt på spissen og jeg tror selvfølgelig ikke at alle som ser på tv ikke reflekterer over annet enn vås, men det finnes mange som faktisk ikke gjør annet enn å stirre inn i denne ubrukelige, fordummende boksen og absorberer alt svadaet uten nærmere ettertanke. Har selv nylig kastet eklingen ut av hybelen min, da jeg også bor i kollektiv med personer som betyr mye for meg og som jeg heller ønsker å tilbringe tid med og faktisk SNAKKE med.

Når det er sagt leser jeg fortsatt aviser for å holde meg noenlunde oppdatert, MEN jeg tror også at alle disse triste og fæle nyhetene har mye mer å si for psyken enn man tror og at man må lese aviser med enn god dæsj skepsis, da mye av det de skriver bare er tull og vås.

Medias skremselspropaganda er ingenting annet enn et utrolig trist, og fører bl.a. til at politikere får gjennom helt absurde forslag. Personlig tror jeg ikke dette er helt tilfeldig.

Godt å høre det faktisk finnes andre som ikke helt føler seg tilfreds i dette selvdestruktive, upersonlige industrisamfunnet vi lever i idag