View Single Post
Evig student
Chronic420's Avatar
Trådstarter
Takk for tips, folkens! Vil ikke avsløre så alt for mye, har gått på den smellen før, arbeidsgivere får fort med seg mer enn man tror...

Tok litt IQ-test, løste sudoku osv. Det hjalp meg ikke særlig tror jeg, men bidrar kanskje til at man kommer inn i tankesettet og forbereder hjernen. For min del ble det kanskje litt for mye forberedelser og litt for mye press på akkurat de minuttene man skulle ta den.

Det viktigste trikset er å se veldig nøye på de første eksempeloppgavene. Videre kan man tenke seg hvordan resten av oppgavene kommer til å bli. Bruk tid på å skissere opp hva slags oppgaver man kan få, og strategi for å løse dem. Terpet også litt på hastighet og strategi for å raskest mulig ticke av de riktige boksene. Når jeg skulle ta testen visste jeg derfor hva jeg skulle gjøre. Så for meg ulike scenarioer, og hva jeg skulle gjøre i hvert tilfelle.

Vet dog ikke hva som hadde skjedd hvis det plutselig hadde kommet noe annet enn det jeg forberedte meg på. Disse testene er noe herk ja... Accenture feks bruker ikke disse, men tror nesten alle andre gjør det.