View Single Post
Jeg er på jobbsøker-kjøret, og er blitt bedt om å ta en slags IQ-test, en test i såkalt deduktiv logikk. Testen er på cut-e.com. Noen som har erfaringer de vil dele om sånne tester?

Så til det virkelige spørsmålet. Når skal jeg ta testen for å yte optimalt? Jeg har aldri tatt slike tester før, heller ikke IQ-test. Såvidt jeg vet er det noe man kan øve litt på for å score høyere. Hvor mye øving trengs for å score høyere, og er det egentlig noe poeng? Noen som har erfaring med slike øvingssider?

Jeg har generelt ikke jobbet mye med matte, og lange tankerekker generelt. Sliter også med ADD-symptomer, altså problemer med å konsentrere meg. Er det en idé å bare løse litt sudoku?

Og så er det det med hasjen. Sliter med stress og søvn, og røyker derfor daglig i denne perioden. Har røyka kl 02 i natt. Det tar jo en stund før korttidshukommelsen er tilbake på topp?

Helt konkret er alternativet å gjøre den litt senere i kveld, eller vente enda en dag, evt uten å røyke (men spørs hvordan søvn blir da). Men da er det skole osv i morgen, så har en liten anelse om at jeg ikke er like uthvilt som jeg er nå etter helgen. Ellers har jeg spist veldig sunt og trent de siste to dagene.