Tråd: Bevis for Gud
View Single Post
Sitat av mentalmelt
Jeg vil som Mullah gjør, anbefale alle som er interessert i dette temaet å sette seg litt inn i østlige trosretninger, som for eksempel buddhisme og hinduisme. De har et lang mer interessant og naturvitenskapelig kompatibelt syn på dette med Gud enn vi har her i vesten, ihvertfal hvis man klarer å tolke det på en skikkelig måte. Man behøver ikke være religiøs for å ha glede av det heller, kan godt bare se på det som god filosofi..
Vis hele sitatet...
Nå er mitt kunnskapsfelt meget begrenset på de to nevnte religionene, men jeg vil tro du har et godt poeng der. Religion ser jeg definitivt på som livsfilosofi for å få et godt liv Jo mer du kan av dette, jo flere religioner du vet om, desto bedre

Men bort fra det, hva mener du med å tolke det "skikkelig"? Er "skikkelig" den måten du tolker det på? Presiser deg gjerne! Mente du kanskje "sette seg skikkelig inn i det"?

Nå vet ikke jeg om du egentlig tenkte skikkelig gjenom det du skrev, men det er akkurat den type holdninger jeg ikke fordrar.

Jeg har blitt møtt av personer som sier jeg ikke tolker "riktig" og derfor har dette satt en tvil på min tro!

Jeg mener at relegionsoppfatning og\eller livssyn skal være personlig og skriftene skal tolkes av hver enkelt. Det bør etter min mening ikke skille seg fra det grunnleggende, som i f.eks kristendommen er troen. (jmf joh 3.16- "Den lille bibelen")

*Det skal noteres at jeg ikke er religiøs av den type som mesteparten forbinner med religiøs. (Jeg bruker ikke ordet personlig kristen, for det fordrar jeg heller ikke.)

Jeg tror også det er en del (som etter mitt syn er) missforståelser ute og går. En venninne av meg, visste ikke om det var Gud eller Jesus vi feiret i julen. Kanskje ikke den smarteste venninnen, men dette viser tydelig at kanskje folk har den oppfatning av at Gud er et "fysisk objekt". (Jada, for all del- man kan si at Jesus er Gud, men i min oppfatning er Jesus et tegn på Gud, på samme måte som jeg nevner to poster opp, godhet- som også etter min mening kan oppfattes som teng på Gud eller som posten sier, Bevis for Gud ).

For trådstarters del :

Jeg spyr av slike mennesker som påstår de har "møtt" Gud. De som sier at frelsen var en fysisk erkjennelse. eks:"Jeg kjente varmen strømmet gjennom meg som en løpsk orgasme og jeg hørte han snakke til meg..." Dette er ofte folk som har behov for oppmerksomhet, gjerne i en menighet eller sekt. Som det står i bibelen: Frelsen ligger i troen . Jeg mener det ikke er noe magi dette her! Så fuck off alle som legger handen på noen og ber!

Jeg tror aldri menneskeheten kommer til å få et mer klart bevis enn Jesus og skriftene som står skrevet i Bibelen, så da er det opp til deg om du vil tro eller ikke!

Sitat av Archj
Den dagen han tar form som et menneske og tillater meg å stappe han inn i en kannon, type Jaivana, lar meg skyte, og han overlever.

Da begynner jeg i nærmeste kirke.
Vis hele sitatet...
Og hva drev du på med i kristendom-timene da? Er du en slik som tror at julen feires fordi nissen har bursdag?

Sitat av Grantax
Jeg har heller ikke noe imot de som tror, men visse synest synd på de som "ikke kommer til himmelen", jeg synest like synd på de som vier livet sitt til en religion. (De søker et lenger liv [etter døden], men sløser bort det livet de har)
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke de sløser bort livet sitt. De søker etter mening i livet sitt Og ikke det at jeg tror på det selv, men fy faen de må få seg en god latter om det de tror på er sant. For i så tilfelle, skal alle ikke-troende brenne i en intens smerte i helvete i all evighet!
Sist endret av hyys; 23. desember 2007 kl. 11:09.