View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor klipper ikke folk vekk bladene?
er ikke det en fordel å kutte vekk bladene så planta bruker mer på budsa enn blad også?
Vis hele sitatet...
EDIT2:
Plantene ståpper å produsere blader en ukes tid inn i blomst, den vil bruke ca en mnd på å strekke seg i høyden før den stopper og bruker all energi på å legge på seg

Planten trenger jo bladene for å lage buds, bladene er sukkerfabrikkene til plantene. Personlig tar jeg bort mye/alt av den nederste bladveksten for å øke luftsirkulasjonen men tar ikke bort bladene som er på toppen/rundt budsene.
Om plantene står litt for tett kan jeg ta av noen store blader slik at ikke plantene dekker for hverandre og må "sloss" om plassen (da strekker de seg ofte i høyden for å kjempe mot plantene som dekker for lys).

Har sett poster fra folk som har tatt av nesten alt av blader (defoliation) og påstår at de blir mye større, men har ikke sett noen som har gjort side om side eksperiment og fått mer på de som er ribbet.

Tar dog bort nesten alt av popcorn buds som er under canopyen.

Synest også det er fint å ikke ribbe de for mye nede heller, gir de noen runder med rent vann gjennom blomstringen og da bruker jeg de nederste bladene som en indikator på hvor mye som er greit, så de får ganske mye næring men to ganger gjennom blomst får de rent vann og da får de noen runder til de nederste bladene begynner å gulne, så er det tilbake på fult nøringsskjema.


EDIT:
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
https://imma.gr/ er freak sin egen bildeopplastning, den fjerner meta data for deg.
Vis hele sitatet...
Den fjerner da all informasjon før det lastes opp så ingenting blir lagret hos Freak? Regner virkelig med det men er nødt til å spørre.
Sist endret av utepaanordnes; 28. juli 2021 kl. 17:18.