Tråd: Dumme kunder
View Single Post
Da jeg jobbet som salgskonsulent hos Ricco Vero kom det en dag en dame inn i butikken, fly forbanna. Hun hadde kjøpt en palett-topp som hadde raknet under en eller annen festlighet, og når en palett-topp rakner så oppstår en situasjon som du kanskje har sett på film der bokstavlig talt hele plagget faller fra hverandre. Hun hadde med andre ord ganske god grunn til å være forbannet.

Uansett, jeg kunne ikke gjøre annet enn å beklage på vegne av butikken, og tilbød henne å sende varen til reklamasjonsavdelingen, noe jeg var pålagt å gjøre før jeg eventuelt kunne refundere beløpet. Damen syntes ikke noe særlig om dette tilbudet, og forlanget at jeg skulle refundere beløpet umiddelbart. På dette tidspunktet kommer noe jeg antar var mannen hennes inn i butikken. Jeg forklarer henne pent at jeg desverre ikke kan gjøre dette, noe som tenner pluggene hennes enda mer. Ord utveksles og plutselig utbryter damen i et inferno av rage og forbannelse. Jeg ser bort på mannen hennes som står med et uttrykk jeg anntok betydde "Here we go again...". Damen oppsøker andre kunder og proklamerer at butikken er en drittbutikk med kvalitetsløse klær og uten respekt for kundene. Jeg prøver å roe damen ned, noe som tydligvis virket mot sin hensikt, og ser til slutt ingen annen mulighet enn å be damen forlate butikken. Damen brøler at hun har like mye rett til å være i butikken som alle andre, og at hun ikke kom til å gå før hun fikk pengene sine tilbake, så jeg ser ingen annen mulighet enn å tilkalle security. Vaktene ankommer butikken og prøver på enklest mulig vis å skysse damen ut, uten fysiske inngrep, noe som viste seg å være ganske håpløst. De tar tak i damen og begynner å hale henne ut av butikken, noe som fører til at damen griper tak i alt hun kan få tak i og river ned klesstativer, hyller, mannekenger og god knows what.. Da hun var ute av butikken så det ut som om en tornado hadde herjet der, og det var jævlig kjedelig å rydde opp og fikse alt sammen, men det ble hvertfall i etterkant en bra historie ut av det
Sist endret av nilsern; 19. august 2012 kl. 13:12.