Tråd: Ble busta
View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det har seg slikt at foreldrene mine har funnet posen min med hasj. De klikket litt, men nå sier det at de er "lettet" fordi de mener hasjen er grunnen for alle andre problemer jeg har og alle problemer/argumenter jeg har hatt med dem det siste året. Jeg tror de ser på dette som et vendepunkt men jeg kan med 100% ærlighet si at hasj hadde lite å gjøre med de problemene i fortiden, og jeg røyker ikke mere enn et par ganger i uken så lite vil forandre seg nå når jeg slutter.

Uansett, jeg er myndig og går på videregående. Siden foreldrene mine mener dette er et vendepunkt, valgte de å si ifra til skolen min hva de har funnet og imorgen vil jeg nok måtte snakke mye med kontaktlærer, rådgiver osv. Vet ikke om det er lovlig at foreldrene til en myndig har slik kontakt med skolen men jeg må bare være glad for at de ikke ringte politiet istedenfor. Jeg vet ikke helt hva jeg skal eller kan gjøre tbh. Kan jeg bli utvist?

Burde kanskje utdype forholdet imellom skole og foreldre her. Foreldrene mine har alltid vært overbeskyttende, på videregående overvåket de fraværet mitt grundig, var slikt at jeg fikk høre det hjemme samme dag om jeg skulket en time, det beviser bare at de var inne å sjekket så å si hver dag. Når jeg ble myndig kunne de selvfølgelig ikke stalke fraværet mitt (iskole), men litt rart når de vet når jeg har prøve og aktivitetsdag osv, sikkert ringt kontaktlærer. Så var det en episode for ikke så lenge siden. Jeg hadde fått varselbrev i et fag på grunn av mye fravær, så rådgiver på skolen kallte meg inn til et møte. Her ville han ha en forklaring på fraværet, og jeg forklarte at jeg har vært skolelei/mildt deprimert (merk, taushetsplikt). Når jeg kommer hjem er det full brawl og internet blir beslaglagt i en uke. Når jeg så konfronterer rådgiveren pga at h*n hadde taushetsplikt, sier h*n at han kunne bryte taushetsplikten fordi h*n var "bekymret for sikkerheten min"? Dette kan umulig være lovlig? Isåfall har jeg ingen tillit til rådgivere mere. Skjønner igjen at alle vil det beste for meg men er ikke rådgiverne de eneste som skal kunne holde på "hemmeligheten" dine?

Vet hvertfall at det blir vanskelig å stole på foreldrene mine nå. Har busta begge på rommet mitt på leting etter noe, derfor gjemte jeg hasjen et annet sted (som de nå også har ransket og fant hasjen). Vet heller ikke hvor stabile de er psykisk, de pønsker og finner koblinger som ikke finns... Når de fant hasjen var de plutselig overbevist om at jeg var dealer fordi jeg "har så mange hemmeligheter på datamaskinen". Kan ikke gå ut uten at de står å henger i vinduene for å se hvor jeg skal og hvem jeg er med . Tror ikke de vil meg noe vondt, men når de er så overbeskyttende at godt blir om til vondt. Har sikkert hundrevis av andre småe eksempler som støtter "argumentet" mitt om at de er for overbeskyttende. Vet at mange her på freak hopper til konklusjonen om at jeg er paranoid osv, gi meg hvertfall "the benefit of the doubt" og se mitt perspektiv