View Single Post
Sitat av Chromatics Vis innlegg
En sosial hendelse som skjer nokså ofte, og sikkert noe flere kan relatere til.
Folk som ikke sier hei eller unngår deg totalt i offentligheten.

Du ser en du kjenner, har gått i klasse med, snakket med på fest et par år tilbake, eller noe lignende. Du sier "hei" uten å få svar eller personen har allerede lagt merke til deg, men unngår all kontakt og går videre helt overlegent.

Er dette en norsk/scandinavisk greie i større befol
Vis hele sitatet...
Kjenner meg igjen i dette.

For det første er det mange som jeg absolutt ikke kan tenke meg å snakke med, jeg vet at mange absolutt kommer til å mimre og vil prate om alt mulig som har skjedd hvis det er flere år siden jeg har sett vedkommende.

Jeg er allikevel høflig nok til å si hei tilbake, men prøver oftest å trekke meg bort så fort jeg kan.

I andre tilfeller er jeg rett og slett ikke "forberedt", f.eks. jeg går rundt i butikken og er helt i mitt eget hode, plutselig sier noen hei til meg og jeg får det ikke med meg før personen er forbi. Samme hvis jeg f.eks hører på musikk.

Eksempelet ditt hvor det er noen du har sett på en fest eller lignende flere år tilbake, så kan man fort tenke at personen prater til noen andre, eller at de er i telefonen. De fleste i Norge er ikke vandt med at relativt fremmede mennesker prater til en. Har hatt en del opplelvelser der jeg tror fremmede prater til meg, og når jeg svarer skjønner jeg fort at vedkommende sitter på telefonen med bluetooth i øret... Kleine greier