View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg mener at disse stedene bør være forbeholdt personer som har en virkelig misstanke om at det har skjedd noe.
Vis hele sitatet...
De har mistanke om at det har skjedd et voldtektsforsøk, det er "noe" i min bok, og også i straffeloven. Mulig andre synes det ikke er så nøye. Det er ikke snakk om å være privatdetektiv, det er snakk om å sikre bevis for en straffbar handling, hvis så har skjedd. Og den på voldtektsmottaket som tar imot personen/telefonen bør ha gangsyn nok til å møte personen som om det kan ha skjedd noe, og ikke avvise på autopilot fordi hun ikke er ruset nok.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Husk at TS nærmest måtte overtales til å kontakte legevakt. Hadde det vært en reell fare for at en voldtekt har skjedd så ville de fleste reagert annerledes.
Vis hele sitatet...
Øh, nei. Og denne tråden illustrerer veldig godt hvorfor.

Sitat av moret Vis innlegg
Det eneste som har skjedd her er at TS drar egne konklusjoner om overgrepforsøk ut av tynn luft; før man har fakta på bordet så behøver man ikke ta utgangspunkt i verst tenkelig scenario. Det er poenget mitt.
Vis hele sitatet...
Nei, det som skjer her er at TS prøver å få "fakta på bordet" ved å faktisk teste, men møter en rungende likegyldighet og bagatellisering på alle kanter. Hvordan mener du man skal få "fakta på bordet" i denne saken?
Sist endret av *pi; 1. august 2020 kl. 17:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.