View Single Post
Sitat av Cikey Vis innlegg
Denne typen tanker er bare å legge av seg med en gang. Det er fullstendig ulovlig, farlig og rett frem idiotisk. Du risikerer ikke bare å bli alvorlig skadet (nakkesleng er ikke noe du har lyst å slite med resten av livet), men også å miste sertifikatet samt økonomisk ansvar for skader på egen og andre involverte sine biler.

Sett dette opp mot verdien av det du oppnår, primært en forhøyet selvfølelse av egen fortreffelighet og muligens at du setter en støkk i personen bak som sannsynligvis er glemt i løpet av noen minutter så burde svaret si seg selv.

Ikke ta sjanser med eget og andres liv i trafikken.
Vis hele sitatet...
Fullstendig enig. Men hvorfor er ikke biler utstyrt med noen form for kommunikasjonsmuligheter med bilen bak? Det er utrolig frustrerende med motoriserte tilhengere man ikke blir kvitt. Og det er ikke alltid så mange muligheter til å slippe de forbi heller. Særlig på glatt føre på landeveier langt pokkerivold, og med en idiot som ikke skjønner at føret krever at man tar det litt med ro. Og som har fryktelig dårlig tid og tror at han kommer fortere frem hvis han kan berøre hengerfestet ditt. Da skulle det vært sinnsykt digg å ha en skjerm i bakrua som flasha 1001-1002-1003 eller noe. Biler foran deg kan du jo gi noen blink med langlysa eller i verste fall tute på. Men bakover? Forsiktig røre bremsen slik at bremselysa går på? Kreativ bruk av blinklysa? Tåkelysa? De som ligger for nære skjønner ikke slike hint.

Eller, jeg vet om ett hack som funka før: På noen veldig gamle biler ble ryggelysene aktivert av en liten knapp som gle trykket inn når girspaken ble satt i R. Da gikk det an å stikke fingeren under muffa og trykke på den; det pleide å sende en klar beskjed til tilhengeren. Jeg vet ikke hvordan det er på nyere biler, men det er uansett mange år siden jeg har tatt i en girspak med løs muffe. Noen som har noen ninjatrick?