View Single Post
I et moderne samfunn er det vanlig å tolke loven etter skjønn. Hvorfor dette ikke skjer i en så ufarlig sak som dette er utenfor min forståelse.
Under FNs menneskerettighetserklæring kan man lese:
-"Alle mennesker er født frie og med samme menneskeverd og menneskerettigheter."
-"Enhver har krav på alle de rettigheter og friheter som er nevnt i denne erklæring, uten forskjell av noen art, f. eks. på grunn av rase, farge, kjønn, språk, religion, politisk eller annen oppfatning, nasjonal eller sosial opprinnelse eiendom, fødsel eller annet forhold."
-"Enhver har rett til et statsborgerskap."

Etter det jeg har skjønt har ikke Marie Amelie gjort noe ulovlig siden det var hennes foreldre som smuglet henne inn i landet da hun var umyndig.
Under hvilken lov har hun blitt pågrepet? Hva er det hun har gjort som var ulovlig?
Kan den norske stat bevise at Marie Amelie har et annet statsbrogerskap? Etter det jeg har lest er hun fullstendig papirløs.

For en herlig måte den norske stat ønsker å berike det året som er Fridtjof Nansen 150 års jubileum.
Kanskje årets Nansenpris burde gå til den som er ansvarlig for Marie Amelies bortvisning?
Sist endret av causa; 13. januar 2011 kl. 14:37.