Tråd: Groguide
View Single Post
Skrumester
møkk's Avatar
Uten å vite om poten din er behandlet på noen måte, vil jeg tro at frøene ikke er døde.
Men dersom en får pot med frø i, bør en gå tilbake å klage. Planten bruker masse ressurser på å produsere disse frøene, og konsentrerer seg ikke så mye om å lage THC. Dog, det vil jo funke. Men pot skal høstes før det gror frø på den.. Egentlig skal det ikke være en mannlig Cannabis plante i området som kan forårsake at kvinnene blir pollinerte å produserer frø.

Anywho, det er mange guider på hvordan å dyrke planter. Jeg forstår egentlig ikke spørsmålet her, og hva du ønsker et svar på.
Dersom det er "frøene er døde", så vil jeg tippe NEI. Ta 2-3 av dem å legg dem i et glass vann.. La dem ligge noen dager å sjekk om frøene sprekker. Da kan du stappe dem i jord. Dersom de ikke har sprukket etter en drøy uke vil jeg si de er døde.
Jeg hadde frø i et glass i 8 dager, og kastet alle som ikke var sprukket/åpnet etterpå, å puttet de andre i jorda.

Oppbevaring: Ha dem i en pose, i et tørt rom i en skuffe slik at de ligger i mørket.
Dersom du hadde et mer konkret spm vennligst utdyp


OBS! Så nå at du allerede hadde sådd dem.. Dersom du er veldig nysjerrig på om de lever, ta å plukk dem ut å legg dem i vann som nevnt ovenfor. Dersom du allerede vil dyrke, så kan du likegodt gjøre dette. Det er ganske "vanlig" at en sprekker/åpner frøene før en sår dem, da slipper en å sitte å glo på potter i evigheter uten at det skjer noe.. Dersom frøet sprekker i vannet å "planten" vil ut, så stapper du den i jorda, å da vet du det er noe i live nedi der.