Tråd: DMT-tråden
View Single Post
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Sitat av skytouch Vis innlegg
DMT er absolutt verdt å prøve, men det må nevnes at det er et av de psykedeliske stoffene med minst rekrasjonellt potensiale. Personlig elsker jeg det, men mange av mine venner finner det altfor intenst og/eller skummelt. Stoffer som LSD og sopp gir en mye lengre rus som kan oppfattes som mer givende i ettertid, mens DMT skyter deg rett ut av komfortsonen din inn i et fargerikt univers bygget opp av geometriske mønster(veldig forenklet forklaring).

Det er mulig å gjøre DMT opplevelsen mer rekrasjonell ved å lage changa å røyke det i joint. Dette er mye lettere å like. Det krever mye høyere doseringer, men resulterer i en mye mildere opplevelse. Dette kan sammenlignes med en 10-30 minutters psykedelisk tripp som minner veldig om "peaken" på en høy dose sopp, men uten tankeforvirringen. Dette har jeg gjort i skogen med stort suksess. Større doser i pipe egner seg best til sofaen eller sengen hjemme.
Vis hele sitatet...
En kan jo selvsagt også spise DMT med en MAO-inhibitor, for eksempel harmalin. Da vil man få en opplevelse som varer i flere timer, og som ligner langt mer på opplevelsen man får av å drikke ayahuasca. Hvis hensikten er å hente mest mulig lærdom og innsikt ut av opplevelsen, så er jo dette den absolutt mest hensiktsmessige inntaksmetoden. Den rekreasjonelle verdien av DMT er også minst like sterk ved oralt inntak som verdien av psilocybin og LSD, om ikke større.
Sist endret av mentalmelt; 31. august 2013 kl. 14:24.