View Single Post
Sitat av zega Vis innlegg
Virker litt som om du jobber i dette firmaet ompapa da du tydeligvis forsvarer de med nebb og klør.

Om du har påtatt deg rollen som djevelens advokat eller ikke så er det nok uvanelig å fakturere en kunde for 1-3 min over telefon. Ser ingen grunn til å forsvare dette, selv om det sikkert er lovlig.
Vis hele sitatet...
Nei jeg jobber nok ikke i netledger, har vært arbeidsledig i hele sommer jeg uten rett på dagpenger.
Ikke kjenner jeg selskapet og ikke kjenner jeg noen av menneskene bak selskapet netledger.

Det jeg reagerer på er ts ensidige nedrakking på netledger. Selv den nye regnskapsføreren sier at netledger ikke har brutt noen lov.

Da er det altså slik jeg ser det ts eller noen i selskapet hans som ikke har gjort jobben sin når kontrakt ble skrevet. Support er garantert et punkt i kontrakten. Da kan man ikke klage etterpå når man faktisk må betale for å ringe support.

Kostnadene som ts ramser opp har vi som lesere ingen mulighet for å etterprøve. Vi kan heller ikke bedømme hvorvidt netledger er kriminelle eller ikke basert på innlegget til ts.

Men om en gjør litt research i saken ser en at netledger har eksistert i mange mange år. Selskapt øker omsetning jevnt og trutt og har en sunn utvikling OVER TID. Det i seg selv er en svært god indikasjon på at netledger IKKE er svindlere. For de som kjenner til bransjen og vet hvor hva de fleste betaler for en slik tjeneste så skjønner man jo at netledger må ha masse kunder som fortsetter å være kunder år etter år samt at de stadig også får nye kunder. Om de var svindlere ville nok ikke kriminell virksomhet kunne foregått i så mange år i et lite land som Norge.

Da må en spørre seg hva som er det egentlig motivet til ts til å skrive et slikt innelgg. Er ts egentlig en konkurrent? Eller hater han en person i selskapet? Har kjæresten hans dratt fra ham til fordel for en i netledger? Eller har kanskje bare ts og selskapet hans vært svært lite våken når avtale og kontrakt ble inngått? Om feilen egentlig er ts, interne rutiner hos ts eller mangelfull utøvelse av ledelse hos ts er det da riktig å sværte netledger?
Nei ikke slik jeg ser det.

Og får man en regning man er uenig i så klager. Da ber man om å få spesifisert kravet. Er man uenig i kravet kan kravet ikke sendes til inkasso.
Ts snakker om at de ble fakturert for 10K, 20K og faktisk også over 20K i måneden for regnskapet. De velger å la dette pågå i 6 måneder. Det sier mer om ts og hans selskap/ledelse enn det sier om netledger.

Hvordan kan vi stole på ts når han sier at de har orden i sine papirer? De har jo ikke engang klart å bestride ett eneste krav fra netledger. Hvorfor gikk det så lang tid før avtalen ble sagt opp? Hvorfor betalte de en faktura på over 20K første måned om de forventet å betale 2K per måned slik ts påstår de gjør nå?

Dette er et ledelsesproblem slik jeg ser det. Og det viser at ts og hans selskap ikke har særlig kontroll internt og da kan en bare tenke seg til hvordan rutiner de har på bilag, bilagsføring, etc.
Sist endret av ompapa; 5. september 2012 kl. 12:17.