View Single Post
Jeg er fortsatt krystallklar i min anbefaling om å bare droppe denne saken enten realiteten nå er sånn eller slik.
Det er for mange usikkerhetsmomenter i saken og hadde prisen dere fikk forespeilet vært nedfelt i kontrakt og dere var 100% sikre i deres sak så kan jeg aldri tro at dere hadde hadde betalt inn 20K første måned og deretter mellom 10 og 15K per måned og liketil noen måneder også over 20K.

For å oppnå slike kostnader på regnskapsføring kreves det enten enorme bilagsmengder, mange transaksjoner lønn etc, eller alt dette i kombinasjon med dårlige interne rutiner og rot i papirer. Utifra dine poster i tråden snakker vi om årlige kostnader for regnskapsføring på minimum 150K hos netledger. Og nå får dere samme tjeneste for 25-35K i året.

Om dere virkelig ble lurt så viser jo daglig leder en skremmende svakhet som ikke tok skikkelig tak i dette langt tidligere. Og akkurat det er nesten verre enn å bli overfakturert. For hvordan kan dere være trygge på at DL tar de riktige avgjørelsene fremover?

Sørg for at dere tar dette som en (dyr)kjøpt lærepenge. Gjør maksimalt for å være 100% sikre på at dere har best mulig interne rutiner og vær virkelig forsiktig i tiden fremover når nye kontrakter skal signeres. Vurder også å etablere et godt forhold til en jurist som kan bistå dere i slike saker fremover.