View Single Post
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
666
Sitat av ompapa Vis innlegg
Nå ser ikke på dette som noe vi må bli enige om, jeg forsøker kun å se saken med nøytralt blikk.
Det er ikke slik at jeg er overbevist om at du lyver, tilbakeholder informasjon eller bedriver svertekampanje, det er mer at jeg får en følelse av at du kanskje ikke har fått all informasjonen i denne saken eller kjenner alle detaljene.
Vis hele sitatet...
Neida, du legger det veldig bra frem, og jeg ser ikke på det som noe angrep Mente kun at forslagene dine til hva som "faktisk kan ha skjedd" avhenger av at noe av informasjonen jeg gir er feil.

Sitat av ompapa Vis innlegg
Hvem hos dere inngikk feks avtalen med netledger? Var vedkomne som signerte avtalen også med hele veien i forhandlingsfasen? Hvor mange ansatte brukte systemet, eller kunne trenge support eller stille regnskapstekniske spørsmål til netledger?
Vis hele sitatet...
Daglig leder inngikk avtalen. Vi holdt oss så vidt innenfor den avtalte bilagsmengden. Det var kun jeg og DL som brukte systemet deres, så det har vært veldig ryddig sånn sett. Jeg satt hele tiden med kontroll over hvor mye vi ringte inn/sendte mail til NetLedger.

Sitat av ompapa Vis innlegg
En viktig ting å tenke på er selv om en samtale med support har tatt 10 minutter eksakt og dere blir fakturert for 30 minutter så kan jo differensen skyldes enten et punkt om minimums tidsforbruk nedfelt i kontrakt eller kanskje at deres henvendelse medførte ekstra jobb for netledger i etterkant av samtalen.
Vis hele sitatet...
Det står ingenting om hvordan tidsforbruk skal beregnes i kontrakten som jeg kan se. Har også tenkt på dette med arbeidet våre henvendelser medfører, men alle våre henvendelser har vært av sorten som kan besvares umiddelbart over telefon (for det meste småsaker). Det eneste unntaket er de gangene vi måtte si fra om feilene de hadde gjort ifm utsending av fakturaer.

Sitat av ompapa Vis innlegg
Husk at feil med support kan ha vært en feil fra netledgers side, kan være en der som førte på support på feil kunde.
Vis hele sitatet...
Nja, er mulig, men dette var noe som pågikk regelmessig over lengre tid. Tviler på at de gjorde feil på det området.

Sitat av ompapa Vis innlegg
Om realiteten var at dere feks doblet antall bilag så er det jo klart at det medfører økte kostnader.
Vis hele sitatet...
Selvsagt, men det gjorde vi ikke.

Sitat av ompapa Vis innlegg
Vanskelig å vurdere utsagnene til din nye regnskapsfører men husk de regnskapsførerne som ikke tar betalt for samtaler med klienter fort ender opp med å være den i landet med dårligst timelønn. Og det er ingen av partene tjent med.
Vis hele sitatet...
Det var noen andres regnskapsfører som ble sitert ovenfor.