View Single Post
Nå ser ikke på dette som noe vi må bli enige om, jeg forsøker kun å se saken med nøytralt blikk.
Det er ikke slik at jeg er overbevist om at du lyver, tilbakeholder informasjon eller bedriver svertekampanje, det er mer at jeg får en følelse av at du kanskje ikke har fått all informasjonen i denne saken eller kjenner alle detaljene.
Hvem hos dere inngikk feks avtalen med netledger? Var vedkomne som signerte avtalen også med hele veien i forhandlingsfasen? Hvor mange ansatte brukte systemet, eller kunne trenge support eller stille regnskapstekniske spørsmål til netledger?

En viktig ting å tenke på er selv om en samtale med support har tatt 10 minutter eksakt og dere blir fakturert for 30 minutter så kan jo differensen skyldes enten et punkt om minimums tidsforbruk nedfelt i kontrakt eller kanskje at deres henvendelse medførte ekstra jobb for netledger i etterkant av samtalen.

Husk at feil med support kan ha vært en feil fra netledgers side, kan være en der som førte på support på feil kunde.

Du har uansett ikke sagt særlig om kontrakten dere inngikk og konkret om hva som var nedfelt i den.
Om du har fått et prisestimat så har jo det estimatet vært basert på et forventet antall bilag. Om realiteten var at dere feks doblet antall bilag så er det jo klart at det medfører økte kostnader.

Vanskelig å vurdere utsagnene til din nye regnskapsfører men husk de regnskapsførerne som ikke tar betalt for samtaler med klienter fort ender opp med å være den i landet med dårligst timelønn. Og det er ingen av partene tjent med.

Saken er slik jeg ser den over. Dere har valgt å ikke gjøre noe i forhold til anmeldelse og har uansett hevet avtalen med netledger. Å fortsette å dvele over dette vil bare tappe deg for energi. Energi du heller kunne brukt på å øke inntjeningen til selskapet eller skaffe nye kunder eller kontakter.

Ta det hele som en kostbar lærepenge og sørg for at alle avtaler som har potensiale for å bli kostbare blir gjennomgått veldig nøye i fremtiden. Har dere ingen med juridisk bakgrunn i firmaet så er det ikke dumt å skaffe en advokat som kan titte på slike saker for dere i fremtiden. En faktura på 1000-1500 kr fra en advokat i forkant av den avtalen med netledger hadde gjerne spart dere for masse hodebry og en mengde kostbare fakturaer fra netledger.

Et av de viktigste punktene for ledere er å fordele knapphetsgoder og ressurser der de gir mest uttelling for selskapet. Mange foretak ser på juridisk rådgivning som ekstravagant og unødig sløsing, men å overvurdere egne evner for så å ha tatt feil blir ofte langt mer kostbart.

Nå er det helg, legg dette bak deg nå og ta deg heller en god drink og senk skuldrene.