View Single Post
Ser at Netledger har vært i drift i 8 år. Om de var rene pirater så ville de neppe holdt ut så lenge og med stadig økende omsetning?

Kan det tenkes at de fra firmaet ditt som inngikk kontrakten var for slappe til å lese kontrakten skikkelig?

Med såpass stor omsetning som selskapet har så betyr det at de må svært mange klienter og om Netledger var tyver og pirater så kan jeg vanskelig skjønne at de fortsatt ville vært i markedet og med overksudd.

Husk at i en kontraktsinngåelse så er det vesentlig å være sikre på at egen oppfattelse av momenter stemmer med det som faktisk er nedfelt i skriftlig kontrakt. Alle regnskapsførere tar betalt per bilag det er helt vanlig. Om netledger fakturerer for ting som ikke er reelt så har dere en sak, i motsatt fall så heller jeg til å tro at deres erfaring kan være en kombinasjon av en kontrakt som var ugunstig for dere, samt dårlig kommunikasjon og heller at dere er unntaket enn regelen når det gjelder klientene til netledger.

Det blir jo vanskelig å ta stilling i slike saker for vi har jo kun dine uttalelser og samt et par anonyme poster på andre forum som kilde. Sier ikke at dere ikke kom dårlig ut av kontrakten men kanskje kunne det vært unngått i forhandling forut for signering?

En avtale som er signert er jo gyldig og da må dere også forholde dere til avtalen løper ut eller blir sagt opp selv om avtalen blir mer kostbar enn dere i utgangspunktet tenkte dere

Å ta kommentarene fra deres nåværende regnskapsfører for god fisk blir vanskelig for din nye regnskapsfører har jo en egen agenda, altså selv fremstå som et bedre alternativ slik at deres firma bringer inn nye klienter til ham. At regnskapsføreren ikke kan plukke ut noe konkret styrker jo også det jeg sier om at kontrakten dere inngikk rett og slett var for dårlig for dere og skulle vært endret forut for signering.