View Single Post
Solkongen
Keyser Söze's Avatar
Trådstarter
Sitat av kOffe
jeg synses det er helt riktig å trykke og gi ut bildene! Vi lever i et fritt land..
Hadde jeg vært bedre å tenge skulle jeg tegnet Muhammed så stygg jeg bare kunne, mange eksemplarer, å sendt det ned til de der jævla terroristlignende folka. Med i pakken skulle jeg hatt navn og nummer og adresse!

VI MÅ IKKE BØYE OSS FOR TERRORTRUSSLER!
SAMMEN ER VI STERKE!
Vis hele sitatet...
Til dette velger jeg å quote spetznaz´s innlegg lenger oppe i tråden, og ser meg helt enig i hva han sier:
Sitat av spetznaz
morgenbladets overskrift over temaet synes jeg oppsumerte det hele ganske bra. "Ytringskåtheten" man trenger ikke gjøre det bare fordi en kan. Om eneste du oppnår er få muslimer sinte så har det ikke så mye for seg, om du ikke da prøver og bevise at muslimer er slemmere en alle andre.

At Magazinet publiserte bildene var igrunnen ikke noe annet en en ren provikasjon. Det handler om respekt for andre kulturer, ikke bare hva man har RETT til å publisere. Spesielt tankevekkende er det at man publiserer dem etter at man har sett reaksjonene i Danmark. Jeg vil kalle det idioti. Faktisk så synes ikke redaktøren i Jyllands-Posten at det var en særlig god ide han heller, men de publiserte det uansett.

I går var det vel sjefredaktøren i Jyllands-Posten som kastet inn håndkledet. Det sier litt at han kastet inn håndkleet først når det begynte og gå utover danske økonomiske interesser.
Vis hele sitatet...