View Single Post
Alge faen!
Alge's Avatar
Sitat av Hinsides Vis innlegg
Hva skjer med MDA? Hvorfor er det ikke mer populært? Mindre empatogenisk effekt høres bra ut, synes det kan bli for mye av det gode på E.
Vis hele sitatet...

Mener å ha hørt at MDA er mer skadelig for hjernen enn MDMA.

Etter min mening så er litt av hoved greia med MDMA den empatogeniske biten.
Ikke bare for de jeg har lyst å være så veldig forståelsefull å kose med alle og hele den greia der (som er ok det også), men for at man blir så voldsomt glad og tilfreds med absolutt alt. For min del så hjelper det på å gjøre den fysiske delen av rusen sterkere og bedre.

Ett eksempel på akkurat det er om man sitter på ett av de klassiske psykedeliske stoffene som f.eks sopp, så kan det være euforisk som bare faen bare du er glad og tilfreds med alt runt deg som f.eks andre mennesker livs situasjon osv, men om du blir usikker på noen eller ting begynner å bli kjipt så kan den gode euforian rett og slett bli skikkelig fysisk dysphoria istede

Jeg tror kanskje den empatiske biten med molly er grunnen til at det skal så godt gjøres å få en "bad trip" på det.

Eller kanskje jeg bare er så glad i akkurat den effekten for jeg har så mye hat i meg ellers? hvem vet.

Når det er sagt så har jeg aldri prøvd MDA (som jeg vet ihvertfall)
En ting jeg finner veldig interessant med MDA er at jeg mener å ha lest i Shulgin sin bok PiHKAL at MDA ikke har kryss toleranse med MDMA?
Hva i alle dager tenker jeg da? MDA funker jo egentlig veldig likt som MDMA etter hva jeg har hørt, og alle som har rulla godt på MDMA har sikkert merket at etter 2 gode dropps så er det slutt på den voldsomme blissen som stoffet produserer

Betyr ikke dette egentlig at etter man er ferdig å rulle på MDMA så kan man fortsette å rulle på MDA? Humm.. eller har Shulgin tatt feil?

Kult at du fikk igjennom den raveboksen da, er vel egentlig en del ting i den som ikke er lov i Norge? som 5-HTP?