View Single Post
Sitat av Neptunia Vis innlegg
TS har bare godt av å høre det.
Blahblahblahblah
Nå har vi (enda) en tråd gående på forsida der de siste ørten-og-førti innleggene er kondolanser, så du må tilgi meg om jeg driter i den typiske freak.no-holdninga med "ikke gidd å moralisere" rundt rus.
Vis hele sitatet...
Det er fordi å moralisere virker totalt mot sin hensikt. Det er ingenting annet enn å sparke løs på en som allerede ligger nede i søla og kaver.
Jeg har vært omtrent der som TS er nå. "Tough love" og annet piss i den gata er så totalt unødvendig. Folk i slike situasjoner er allerede fulle av selvhat. Ihvertfall for meg var det en form for selvavstraffelse at jeg rusa meg i fillebiiter og fucka opp økonomi og alt mulig annet.
Sånt som du (og andre) sier her er ingenting annet en ved på det hatske bålet som viderefører slik destruktiv oppførsel.
Ønsker man en forandring må man støtte opp om personen og akseptere at ting i fortiden er nettopp det og ta det derfra. TS er på vei til å forandre på livet sitt. Ja, han har gjort dumme ting. Det betyr ikke at han ikke kan ha blitt sviktet av de som er rundt ham. "Frivillig forvaltning" har rota til min økonomi også.
Rus i den forstand vi snakker om her er ikke "tjo og hei og moro i helga". Det er en alvorlig form for psykisk sykdom. Veldig ofte ender den i døden. At TS nå velger å kjempe imot denne lidelsen fordrer ingenting annet enn støtte, og du kan bare holde kjeft og dra til helvete, din dust!

Ja, innlegget jeg svarte på ble sletta. Jaja...
Sist endret av Splooge999; 14. mai 2019 kl. 01:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.