View Single Post
Kjempekjekt med positive tilbakemeldinger! Settes stor pris på!

Sitat av Beron Vis innlegg
Blir jo nysgjerrig på det prosjektet ditt. Hva skal prototypen din utføre på denne testen for at du skal karakterisere den som vellykket?
Har et par droner selv og har brukt litchi og dronelink for å fly autonome missions. Hvilken funksjonalitet har programvaren din som disse ikke har?
Vis hele sitatet...
Systemet mitt styrer seg selv, basert på persepsjon av omgivelsene. Slik at hvis eksempelvis et våpensystem utstyres med dette, kan det ta seg frem i et ukjent miljø, identifisere hindringer og fiender fortløpende, og gjøre det den kan med disse.

Alternativt kan det deployeres ved et oppdrettsanlegg med ukjente dimensjoner, for å inspisere dette med full dekningsgrad. Samme gjelder for kraftlinjer eller strukturer.

Testen jeg snakker om skal vise hvordan systemet kan ta seg frem i et ukjent miljø, valgt av noen andre, for så å identifisere aktuelle objekter og gjennomføre inspeksjon av disse.

Så hvis det settes opp ved et forlatt industriområde, skal det kunne finne frem til dette egenhendig, gjennomføre inspeksjon og returnere med datagrunnlag for post prosessering.

Det er ganske forskjellig fra systemene du beskriver, med ground station og predefinerte oppdrag. Det er teknisk sett automasjon, dette er autonomi - i ordets fulle forstand.

Lurer på om jeg skal skrive en liten greie om hva autonomi er i følge meg, kontra hva de fleste som hevder å drive med autonomi, egentlig driver med (altså automasjon)

Systemet mitt har mer til felles med en robotstøvsuger, enn et konvensjonelt dronesystem

Kontaktet hun jeg hadde fucket det til med. Det var helt fantastisk å snakke med henne igjen. Hun er magisk <3
Sist endret av Tøffetom; 7. mars 2021 kl. 01:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.