View Single Post
Tenkte bare komme med en liten oppdatering, orker ikke lese siste poster, skjønner at jeg er en idiot osv.

Jeg har som nevnt flyttet ut. Får låne meg en leilighet i byn, men har en litt dårlig feeling rundt det å plutselig sitte aleine midt i sementjungelen.

Så jeg innleder med en god uke med hyttekontor. Målet er å ferdigstille for test innen retur.

Barnevernet har innledet undersøkelse uansett hva jeg gjør. Var å møtte ungene, de synes det er synd at det er blitt sånn, men har langt mindre frykt for BV enn hva jeg har. Håper og tror jeg er litt mer forutinntatt mot dem enn jeg har grunn til å være.

Det blir samtale på dem i uken, regner med at de avslutter iom at problemstillingen ikke lenger er aktuell.

Får litt uventet støtte av Morgenbladet, som hadde en veldig egnet forside i går

Begynner på urinprøver igjen, slutter med hasj, så kan jeg sikte meg inn mot lappen i samme sleng. Er ikke så jævlig at det ikke er godt for noe, eller hva det nå heter.

Med software klar Ila neste uke, er test innen 2-3 innen rekkevidde. Er utrolig glad for at jeg fikk sitte å «putle» litt, nå er jeg trygg på at demoen vil vise hele bredden av arbeidet med autonomien jeg har utviklet. Ikke bare et utgangspunkt. Vil vise robust, generisk, funksjonalitet tilstrekkelig for kommersiell implementering, og så lenge jeg åpner for å la andre ta styringen på øvrige felt, skal dette være en no-brainer for rette interessenter. Kan selvfølgelig være at prototypen krasjer og jeg sitter igjen med et helvetes problem, men men. Nå eller aldri.

Så lenge testen går i boks, er jeg optimistisk om så delvis hjemløs.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du er nok ikke alltid til bry, slik du selv skriver. Så vidt jeg forstår så har du fått bo hos en familie gratis i ett år(?).
Da innebærer vel det at man må respektere husets og familiens regler, det er i hvert fall det en voksen ville gjort. Noe du er klar over selv, du bare har for mye ego til å innse og faktisk ta det steget med å kutte ut rusmidler. Tenk, da hadde ikke dette her skjedd. Det blir så feil å legge dette over på moren, regelrett manipulering.
Beklager tøffe ord, tøffetom, men det er ærlig sak.
Hvis du vil få gjort noe med denne teknologien din, så må du muligens ofre din kamp for mindre stigmatisering rundt rus. Enn så lenge til du har fått den ferdig.

Jeg tror ikke det eneste du kan gjøre er å gå til media for å finne noen andre du kan bo hos.
Vet ikke om du vil høre andre sine tanker rundt det, men hvorfor ikke forsøke å finne deg et eget sted, egen leilighet?
Du trenger ikke grave deg ned i et hull.

For en uke siden skulle du slutte med metadon, du hadde møtt en annen jente, hva skjedde?
Hva om du ikke hadde kuttet ut hun, så hadde du for eksempel kanskje ordnet et sted å bo der?
Vis hele sitatet...
Jeg opplever ikke innlegget ditt som unødvendig hardt eller kritisk, jeg forstår tvert imot godt hvor du kommer fra. Setter pris på alle seriøse og ærlige innspill, uansett innhold.

Du har kanskje rett angående dualiteten i innsatsen min, men det er verdt å nevne at det ene ikke er uavhengig av det andre.

Det å hive seg inn i narkodebatten, er ikke bare for de narkomane sin del. Jeg er allerede offentlig kjent som liberal ifht tunge substanser, noe jeg ikke kunne endret på om jeg ville.

Så med tingenes tilstand slik dem er, prøver jeg å gjøre det beste ut av det. Det dette kan gjøre for meg, er å bidra til at prototypetesten treffer mye bredere enn den ville gjort ifht teknologien alene.

Målet er å treffe så bredt, at de(n) perfekte partner(ene) får nyss om det hele - og med dette åpner akkurat den rette døren.

Det er et longshot, men jeg har alltid sagt at jeg skal gi de latterlige ambisjonene mine et realt forsøk.

Når det eventuelt ikke går slik jeg håper, er jeg klar for å ta en fot i bakken og gjøre ting mer i henhold til hva folk oppfordrer meg til. Konvensjonell forretningsmodell, raskeste vei til marked, jobbe seg opp kunde for kunde.

Jeg tror ikke jeg er noe unikum som er født for å gjøre ting annerledes. Jeg håper og tror dog at jeg var jævlig heldig med timing og tilfeldigheter, noe som igjen gir meg en sjanse til å gjøre ting slik jeg prøver på.

Men nå er altså tiden ute, så det blir make or break litt før jeg hadde håpet. Jaja. Jeg overlever.

Angående hun jenten så ja, det der var en massiv brøler. Men i ingen vei tilbake der
Sist endret av Tøffetom; 6. mars 2021 kl. 10:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.