View Single Post
Hvilken: Cork Dork: A Wine-Fueled Adventure Among the Obsessive Sommeliers, Big Bottle Hunters, and Rogue Scientists Who Taught Me to Live for Taste skrevet av Bianca Bosker

Hva: Dette er en bok som skildrer reisen til en helt alminnelig dame i tech-bransjen som bestemmer seg for å bli flink på vin. Eller, hun bestemte seg for å forstå hva som driver vin-mennesker og hvordan de er skrudd sammen. Det eneste logsike er da å stupe med hodet først ut i det og bli vinkelner selv. Boken tar for seg hva, hvordan og hvorfor Bianca forbereder seg på eksamen for vinkelnere, men også mange gode og interessante historier, mennesker og observasjoner fra verden rundt vin.

Hvorfor: Vin er en av mine interessefelt men jeg er ikke helt der at jeg gidder å sette meg ned med oxford companion som lesestoff perm til perm. Så i søken etter lesestoff som er lett å fordøye men samtidig kunne gi litt mer kunnskap falt valget på denne.

Hvordan: Jeg synes dette var bra lesestoff. Sidene gikk unna og jeg fikk absolutt noe igjen for det selv om det er å anse som underholdning og ikke faglitteratur. Selv for de uten interessen tror jeg denne boken kan fengsle, og man trenger ikke kunne noe om vin for å plukke den opp.